۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۹۸۸۷
دبیر ستاد اقامه نماز مازندران:

تعداد نماز‌خانه‌های بین‌راهی مازندران پاسخ‌گوی نیاز مسافران نیست

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار مازندران در امور روحانیت از وضعیت نامناسب مساجد و نماز خانه‌های بین راهی در استان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی جدی به این مسأله شد.
مشاور استاندار مازندران در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز مازندران، امروز در جلسه دبیران شهرستانی این ستاد، که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور پانزده میلیون گردشگر سالانه در مازندران گفت: متأسفانه مساجد بین راهی این استان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان این‌که تعداد نماز خانه‌های بین‌راهی مازندران جوابگوی نیاز مسافران نیست، افزود: باید افزون بر تجهیز و بازسازی مساجد و نماز‌خانه‌های موجود بین راهی تعداد این نماز خانه نیز افزایش یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که مساجد و نمازخانه‌های بین راهی موجود از کم‌ترین امکانات و نشاط لازم برای بهره‌مندی مردم برخوردارند و بهداشت نامناسبی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گردشگران از جاذبه‌هایی نظیر دریا و پارک‌های جنگلی، احداث نمازخانه‌های ثابت و سیار همراه با تابلو و فضایی مناسب برای اقامه نماز ضروری است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این‌که دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان ها باید با همکاری فرمانداران، وضعیت احداث نمازخانه در نقاط گردشگر‌پذیر را مورد بررسی قرار دهند، تصریح کرد: در مسیر راه‌های استان تابلوهای هدایت مسافران به مساجد به چشم نمی‌خورد و اگر هم هست نیاز به بازسازی، رنگ آمیزی و جلوه دارد که این مسأله باید به طور ویژه دنبال شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با تأکید بر این‌که باید زمینه ای برای برپایی نماز جماعت در منطق مسافر خیز استان فراهم شود، افزود: باید از روحانیان و مبلغان مجرب جهت برپایی نماز جماعت در این مناطق بهره گرفت.

وی همچنین بر ضرورت پخش نمازهای جماعت با شکوه از شبکه استانی طبرستان تأکید کرد و گفت: نمازهای جماعت مساجدی که دارای ویژگی های مناسب برگزاری اقامه نماز و جذابیت معماری برخوردار باشند از طریق رسانه ملی پخش می شوند. 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگر از سخنانش اشاعه فرهنگ نماز را موجب مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: همکاری نهادها و ادارات و مراکز آموزش عالی با ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها برای نهادینه‌کردن این فرهنگ دینی و اسلامی ضروری است./950/پ202/س
ارسال نظرات