۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۹۹۹۵
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

علامه فضل‌الله مرشد معنوی و روحی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بود

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی، ارتحال علامه فضل‌الله مرجع تقلید شیعیان لبنان را تسلیت گفت و از این شخصیت برجسته به عنوان پناهگاه مردم مظلوم لبنان و مرشد معنوی و روحی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان حزب‌الله یاد کرد.
علامه فضل الله؛ مرجع شيعيان لبنان سيد محمد حسين فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، در ابتدای پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: خبر در گذشت عالم مجاهد و فقیه وارسته علامه سیدحسین فضل الله موجبات تأثر و اندوه فراوان را پدید آورد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم وارسته و اندیشمند که مرجعیت شیعیان لبنان را بر عهده داشت، پناهگاه مردم مظلوم لبنان بود و دل مستضعفان و محرومان همواره به یادش می‌تپید.

در بخش دیگری از پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح شده است: او که از زمره نخستین مجاهدان در صف مبارزه با دشمنان اسلام به‌ ویژه اسرائیل و آمریکا بود تا آخرین لحظه عمر شریف خود بر این هدف استوار ماند و مرشد معنوی و روحی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان حزب‌الله بود.

در ادامه این پیام تسلیت تاکید شده است: خطبه‌های پرشور نماز جمعه او ضمن ایجاد عاطفه انقلابی، اندیشه مبارزه با مستکبران را در دل‌ها می‌پروراند و مواضع پرصلابت او در ماجرای مقاومت 33 روزه مردم لبنان، برگ زرین دیگری در کتاب فضایل اوست.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است:‌ خدمات فرهنگی آن دانشمند وارسته نیز فراوان بود، جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم، میزگردهای علمی در موضوعات مختلف علوم اسلامی، تأسیس مراکز بزرگ اسلامی در لبنان، تألیف و تدوین کتاب‌ها و مقالات فراوان در گستره‌های مختلف علوم اسلامی و نیز کرسی تدریس علوم دینی در مدارس علمیه، بخشی از خدمات آن مرد بزرگ بود که آثار آن در سرتاسر لبنان ساری و جاری است.

در بخش پایانی پیام جامعه مدرسین آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم بزرگوار را به عموم مسلمانان جهان، به‌ویژه مردم مظلوم لبنان تسلیت عرض کرده و علو مقام را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بیت معظم ایشان از خداوند متعال خواستار است. /904/د102/ج

ارسال نظرات