۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۸۰۰۰۶
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

علامه فضل الله از پرچمداران تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه، مرحوم علامه فضل الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان را از ارادتمندان و حامیان انقلاب اسلامی،‌ امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین پرچمداران تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام دانست.
فضل الله
حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، علامه سیدمحمدحسین فضل الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان را از مفاخر روحانیت شیعه دانست و به تبیین ویژگی های بارز فقهی،‌ علمی و سیاسی این شخصیت جهان اسلام پرداخت.

وی روشن بینی و توجه به نیازهای روز و بهره گیری از معارف ناب اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای نسل جوان را از ویژگی های بارز علامه فضل الله ذکر و تصریح کرد: علامه فضل الله به رفع نیازهای نسل جوان توجه ویژه ای داشت و توانست با ادبیات نسل جوان،‌ معارف قرآنی را به جوانان عرضه کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در سایه تلاش های بی وقفه وی، بسیاری از جوانان عرب و دانشجویان جهان اسلام اقبال بیشتری به معارف غنی اسلام و قرآن پیدا کردند و از غرب زدگی رهایی یافتند.

استاد حوزه علمیه قم، حمایت قهرمانانه علامه فضل الله از مقاومت ملت فلسطین را مایه افتخار روحانیت شیعه دانست و تاکید کرد: دفاع این عالم مجاهد از مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب اسرائیل به گونه ای بود که بسیاری از اهل سنت نیز علاقمند به وی شدند و به شیعه به عنوان یک جریان مذهبی حامی مقاومت اعتراف و اذعان کردند.

حجت الاسلام زمانی ابراز داشت: بنده در سفرهایی که به کشورهای عربی و منطقه داشتم،‌ احساس کردم که مردم علامه فضل الله را به عنوان یکی از نمادها و تندیس های مقاومت می دانستند و این موضوع مایه افتخار ما است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که برخی از جریانات تندرو سعی دارند مذهب شیعه را مورد تهاجم قرار دهند،‌ مواضع قهرمانانه علامه فضل الله مانند برخی دیگر از پرچمداران مقاومت تشیع، مایه افتخار و موجب نابودی تبلیغات ضد شیعی بود.

معاون بین الملل حوزه های علمیه، وحدت گرایی در بین امت های اسلامی را از دیگر ویژگی های علامه فضل الله ذکر کرد و بیان داشت: وی از پرچمداران تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام بود و اعتقاد داشت مسلمانان باید با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و همدیگر را بپذیرند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: در عین حال علامه فضل الله معتقد بود شیعیان باید معارف غنی اهل بیت(ع) را عرضه کنند و این مهم را از وظایف اصلی و واجب عالمان شیعه می دانست و می گفت، می توان این کار را همراه با ادب و احترام و در قالبی انجام داد که برای اهل سنت نیز جذاب و قابل ارئه باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه،‌ دفاع قوی از انقلاب اسلامی و امام راحل را از دیگر ویژگی های علامه فضل الله دانست و تاکید کرد:‌ وی هموراه از انقلاب اسلامی ایران و امام راحل به صورت جدی دفاع و حمایت می کرد و بعد از ارتحال امام نیز در مقام دفاع از حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری برآمد.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت:‌ علامه فضل الله همواره در سالیان اخیر قهرمانانه و جانانه در برابر جریانات متعصبی که نمی توانند انقلاب اسلامی و امام و رهبری را بپذیرند، دفاع و ایستادگی کرد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم و شخصیت برجسته جهان اسلام ابراز داشت:‌ امیدواریم خداوند تبارک و تعالی زحمات و تلاش های صادقانه وی را قبول کند و این تلاش ها و مجاهدت ها را ذخیره آخرت وی قرار دهد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات