۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۰۲۷۳
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

مبلغان بستر پرورش افراد مستعد در مقابله با فتنه های دشمن را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ وآموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور گفت: مبلغان بستر پرورش افراد مستعد در مقابله با فتنه های دشمن را فراهم کنند.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي معاون تبليغ حوزه علميه قم
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد، حجت الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ وآموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته در نشست مبلغان و مربیان هسته های فرهنگی و بوستان های معرفت در خراسان شمالی به نقش تبلیغ و مبلغان اشاره کرد و بر ارتقاء این مهم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط بسیار عجیب و سخت فرهنگی حکم فرماست و دشمنان فرهنگی از نفاق، چهره ای زیبا و لاله گون به نمایش گذاشته اند و از مفاهیم و مبانی قرآنی تفاسیر و تعابیری چون سمفونیک بودن قرآن و یا نازل شدن و آسمانی بودن ارائه می دهند، بر شناخت و تشخیص این حربه های به ظاهر زیبا توسط مبلغان تأکید کرد و آن را اولین قدم در این عرصه عنوان کرد.

حجت الاسلام نبوی همچنین با اشاره به نقش روحانیان طرح هجرت، آن را نقشی اصلی و اثرگذار ویژه خواند و به تعدادی از اذعان ها و اعترافات فتنه گران و دشمنان در جلسات خود مبنی بر این که ما از روحانیان طرح هجرت در روستا لطمه خورده ایم بر این ادعا تأکید و ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه با عنوان اینکه مبلغان در عرصه تبلیغ علاوه بر ایفای نقش ترویج فرهنگ دینی چند نقش مهم بر عهده دارند، افزود: مبلغان باید پرورش دهنده و نگه دارنده افراد مومن و ارتقاء این مهم باشند.

حجت‌الاسلام نبوی همچنین تأسیس گری را دیگر نقش مبلغان ذکر کرد و ادامه داد: فعالان عرصه تبلیغ مفاهیم ارزشی دینی باید با مسجد سازی و تأسیس و راه اندازی هیئت ها و جلسات قرآنی و آموزشی افراد فرهنگی و فعالان را به این عرصه بکشانند و افراد مستعد و توانمند را به آینده اهدا کنند.

وی اظهار داشت: افزون بر این نقش ها و ویژگی ها، هدایت گری و بستر آفرینی برای حضور افراد بیشتر و استمرار این موضوع را بیشترین نقش مبلغان و فعلان این عرصه برشمرد .

معاون تبلیغ وآموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور با عنوان اینکه علوم مدام در حال تغییر است و دشمنان بر اساس این تغییر برنامه ریزی می کنند از طلاب حاضر خواست که به دقت این فتنه ها و آسیب ها را بشناسند و با ارتقاء آگاهی علمی خود بستر های پرورش افراد مستعد در مقابله با فتنه های دشمنان را فرهم آورند./966/د102/ص
ارسال نظرات