۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۱۳۲۸

نمایشگاه تخصصی کتاب مهدویت در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ‌ برپایی نمایشگاه کتاب مهدویت و برگزاری سلسله جلسات مهدویت در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه تخصصی کتاب مهدویت در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه هفتصد عنوان کتاب از سوی ناشران استانی و پنج ناشر از تهران و قم با موضوع مهدویت، امامت و ولایت و قرآن و 150 عنوان کتاب کودک به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه کتاب مهدویت تا پانزدهم مرداد ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر برای بازدید علاقه‌مندان در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برپا است.

سلسله جلسات مهدویت در تبریز برگزار می شود

مسؤول بنیاد بین المللی مهدویت تبریز افزود: سلسله جلسات سخنرانی حجت الاسلام فروغی به مدت یک هفته در مسجد مرکزی سالار شهیدان تبریز برگزار می شود

عباس دانش آموز گفت: مراسم ختم قرآن جهت تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) در 31 تیر، نمایشگاه کتاب و عکس و خط با موضوع مهدویت 2 تا 7 مرداد، مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع مهدویت برای عموم مردم 4 مرداد ساعت 10 صبح در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز و همچنین برنامه عیادت از جانبازان و بیماران در آسایشگاه ها و بیمارستان ها، روز 4 مرداد در بیمارستان های امام رضا (ع)، بیمارستان شهید قاضی طباطبایی و بیمارستان اعصاب و روان فجر و همچنین مراسم دعای ندبه صبح روز نیمه شعبان 15 شعبان در مهدیه تبریز از جمله برنامه های این بنیاد در اعیاد شعبانیه است.

مسابقه ‌«‌دو قاب عکس برای مریم» در تبریز برگزار می شود

معاونت بسیج خواهران سپاه عاشورای آذربایجان شرقی به مناسبت روز بسیج جامعه زنان، مسابقه « دو قاب عکس برای مریم» را برگزار می کند.
مسابقه ادبی هنری «دو قاب عکس برای مریم» در راستای شناساندن، معرفی و بزرگداشت نام و یاد این شهیده به همت معاونت بسیج خواهران سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود؛ در دو بخش آثار ادبی و اشعار در دو صفحه حد اکثر در 14 سطر به صورت تایپ شده و آثار هنری از قبیل نقاشی، گرافیک، خوشنویسی در ابعاد 40*60 و 90*70 به صورت عمودی پذیرای آثار هنرمندان است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 5 مرداد به بسیج خواهران شهرستان های استان و یا دبیرخانه مرکزی مسابقه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید مدنی در خیابان حافظ تبریز ارسال کنند.

گفتنی است، شهیده مریم فرهانیان در 24 دی ماه سال 1342 در آبادان در خانواده‌ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی را که در واقع تنها دوره آرام زندگی‌اش بود در محیط آرام خانه سپری کرد و سپس به مدرسه رفت. پس از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان شد. شهیده فرهانیان در 17 سالگی وارد جبهه شد و در دوران دفاع مقدس4 سال در خط مقدم فعالیت داشت تا اینکه در مرداد 63 با اصابت ترکش خمپاره دشمن در آبادان به شهادت رسید./935/پ202/س
ارسال نظرات