ضرورت شبکهسازی میان مراکز پژوهشی حوزوی/بازتعریف اولویتهای پژوهشی حوزه
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین جلسه شورای راهبری مراکز و واحدهای پژوهشی مرکز مدیریت حوزههای علمیه، پیرو ابلاغ آیتالله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه، روز گذشته در قم برگزار شد.
این نشست با محوریت «بررسی اولویتها و سیاستهای اجرایی در راستای همافزایی و انسجامبخشی فعالیتهای مراکز پژوهشی» و با حضور مدیران مراکز پژوهشی وابسته به حوزههای علمیه تشکیل شد. این رویداد به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه و با برنامهریزی مدیریت مطالعات پژوهشی برگزار شد.
شورای راهبری، بستری برای جهتدهی و سیاستگذاری پژوهشی حوزه
حجتالاسلام والمسلمین عباسی، معاون پژوهش حوزههای علمیه، در این نشست با اشاره به ضرورت شبکهسازی میان مراکز پژوهشی حوزوی اظهار داشت: این شورا بستری برای جهتدهی، سیاستگذاری و انسجامبخشی فعالیتهای پژوهشی مراکز حوزوی است و میتواند پاسخگویی بهینه و فعال به نیازهای مطرح در حوزه علمیه را تسهیل کند.
وی تأکید کرد: این شورا دخالتی در برنامههای داخلی و اجرایی مراکز نخواهد داشت و بر اساس تأکید مدیر محترم حوزه، تمرکز اصلی آن بر انسجامبخشی و ارتقای اثرگذاری فعالیتهای پژوهشی است.
معاون پژوهش حوزههای علمیه در ادامه افزود: بازتعریف اولویتهای پژوهشی حوزه، ایجاد سازوکارهای نظارت بر کیفیت خروجیهای پژوهشی و تدوین آییننامه همکاری میان مراکز، از مهمترین دستاوردهای پیشبینیشده برای این شورا خواهد بود.
ارائه دیدگاهها و راهکارهای عملی از سوی مدیران مراکز پژوهشی
در بخش دیگری از این نشست، مدیران مراکز پژوهشی به ارائه دیدگاهها، راهبردها و راهکارهای عملی برای تحقق اهداف مندرج در آییننامه و پینوشت مدیر حوزه پرداختند.
در پایان این جلسه، مقرر شد بخش کارشناسی شورا پیشنویسهای لازم را تهیه و تنظیم کند و جلسات شورا نیز به صورت ماهانه برنامهریزی و برگزار شود.