۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۸۱۴۱۱
مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان:

سفر مراجع به شهرهای مختلف باعث ایجاد موج مثبت فرهنگی در کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان، سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور را در بردارنده برکات و دستاوردهای فراوان برای نظام اسلامی و باعث ایجاد موج مثبت فرهنگی در کشور ارزیابی کرد.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور را منشا خیر و برکت برای دیار کرمان ارزیابی کرد و گفت: سفر یک هفته ای که این مرجع تقلید به استان کرمان داشت، سفری با برکت و منشا آثار و فواید بسیار بود.

وی با بیان اینکه سفر این مرجع تقلید به استان کرمان تاثیرات معنوی و فرهنگی بسیاری درپی داشت ابراز کرد: به جز مقام معظم رهبری که سفرهایی را به برخی از شهرهای کشور داشته و دارند، تنها حضرت آیت الله نوری همدانی اقدام به این امر مهم کردند که این موضوع در نوع خود بسیار حایز اهمیت است.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به جلسات و نشست های متعدد حضرت آیت الله نوری همدانی با اقشار مختلف مردم کرمان خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان کرمان نیز تمامی برنامه ها و دیدار های حضرت آیت الله نوری همدانی را ضبط و پخش کرد.

وی ادامه داد: نماز مغرب و عشا که در طول مدت حضور حضرت آیت الله نوری همدانی به اقامت وی در حسینیه ثارالله کرمان نیز برگزار می شد، به طور زنده و مستقیم از صدا و سیمای استانی پخش شد.

حجت الاسلام موسوی، استقبال مردمی از این مرجع تقلید را پرشور توصیف کرد و با بیان اینکه مردم با مراجع تقلید پیوندی عمیق و ناگسستنی دارند ابراز داشت: حضور این مرجع تقلید در شهر کرمان دستاوردهای فراوان معنوی به همراه داشت.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان افزود: برخی از مراجع تقلید به طور محدود به برخی از نقاط و شهرهای کشور از جمله مشهد مقدس سفر می کنند، اما حضور این بزرگواران در سایر استان های کشور نیز می تواند موج مثبت فرهنگی و معنوی در این استان ها و کشور ایجاد کند.

وی حضور مراجع و علمای بزرگ را در استان های مختلف کشور منشا خیر و برکت فراوان توصیف و تصریح کرد: ارتباط صمیمی و بدون فاصله مردم با این بزرگان که در انقلاب اسلامی نقش مهم و بارزی داشته و دارند، می تواند دستاوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه، با اشاره به مواضع حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی و روشنگری های بصیرانه این مرجع تقلید در حوادث بعد از انتخابات خاطرنشان کرد: وی مواضعی شجاعانه و مدبرانه در حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی اتخاذ کرد و مواضع این مرجع تقلید بصیرانه و برطرف کننده غبارهای بعد از انتخابات بود.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پرهیز از مواضع دوپهلو در قبال حوادث ابراز داشت: اگر سایر بزرگان نیز همچون حضرت آیت الله نوری همدانی، با شجاعت وشفافیت در برابر این حوادث به صحنه می آمدند، هزینه هایی که پرداخت شد، این میزان بالا نبود. /924/پ302/ج

ارسال نظرات