۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۱۵۵۵
امام جمعه مشهد:

باید موضوع مهدویت را در حوزه عقلانیت وارد کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: هر سال عشق به امام زمان(عج) و گرایش به او در دنیا به ویژه درجهان تشیع رو به افزایش است اما متأسفانه این شور یک هیجان کور است و تنها حوزه احساس را فرا گرفته و وارد حوزه عقلانیت ما نشده است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد نامگذاری دهه مهدویت و راهپیمایی عظیم انتظار در صبح نیمه شعبان را کار ارزشمندی عنوان کرد و اظهار داشت: راهپیمایی عظیم انتظار که در صبح نیمه شعبان از میدان برق مشهد در خیابان امام رضا(ع) به طرف حرم رضوی برگزار می شود برای این است که اثبات کنیم حرکت در مسیر ظهور حضرت مهدی(عج) وظیفه اصلی ما است نه اینکه بنشینیم و منتظر بمانیم.

عشق به امام زمان(عج) در جهان رو به افزایش است

وی با بیان اینکه مسئله مهدویت چند سالی است که با شور و حال خاصی در بین مردم خودنمایی می کند، ادامه داد: هر سال عشق به امام زمان(عج) و گرایش به او در دنیا به ویژه درجهان تشیع رو به افزایش است اما متأسفانه این شور یک هیجان کور است و فقط حوزه احساس را فرا گرفته و وارد حوزه عقلانیت ما نشده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در موضوع مهدویت اولین سؤالی که مطرح می شود این است که ما باید به دنبال امام برویم یا بنشینیم امام تشریف بیاورند، اذعان داشت: اسناد، احادیث و آموزه های بزرگان دین وظیفه شیعیان را حرکت در مسیر فرج بیان می کنند اما اندیشه های متجرانه غیر دینی می گویند باید بنشینیم تا امام ظهور کنند.

وی با بیان اینکه تلاش نکردن در مسیر ظهور حضرت حجت(عج) یکی از انحرافاتی است که در مسئله مهدیت مطرح می شود، افزود: این انحراف است که بگوییم بگذاریم ظالمان در دنیا ظلم کرده تا دنیا پر از ظلم و جنایت شود و امام زمان(عج) بیاید و بساط ظلم را از دنیا برچیند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «حضرت مهدی(عج) دنیا را پر از عدل و داد می کند بعد از آنکه پر از ظلم و جور شده باشد»، ابراز داشت: این حدیث از احادیث متواتر است که بیش از 150 مدرک در کتب عامه و سنت و حدود300 سند نیز در کتب شیعه آن را بیان می کنند.

اگر می خواهیم ظهور محقق شود باید در مقابل ظلم بایستیم
 
آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه دنیا زمانی پر از ظلم و جور می شود که انسان ها در مقابل ستمگران و ظالمان ایستادگی کنند، بیان داشت: با نگاهی به تاریخ می بینیم دنیا همواره پر از ظلم و ستم بوده است لذا حدیث پیامبر بیانگر این موضوع است که اگر می خواهیم ظهور محقق شود باید در مقابل ظلم بایستیم همانگونه که لبنان و بیروت روزی عروس خاورمیانه بودند و تمام عیاشی ها و خوشگذرانی ها در آن جا صورت می گرفت اما به یکباره این کشور زیر گلوله و آتش قرار گرفت و کشتارها و خونریزی ها در آنجا انجام شد این حادثه علتی ندارد جز اینکه عده ای عدالت خواه در این کشور قیام کردند و به مبارزه با استکبار برخاستند.

شیعیان باید پیشاهنگ مبارزه با ظالمان و جنایتکاران در جهان باشند

وی با تأکید بر اینکه شیعیان باید پیشاهنگ مبارزه با ظالمان و جنایتکاران در جهان باشند، تصریح کرد: وقتی مردم با ظالم بجنگند و با تبعیض مبارزه کنند و در صدد مبارزه با نا پاکی ها و بی عفتی ها بر آیند در آن هنگام دنیا پر از ظلم می شود که در این مسیر شیعیان باید پیشاهنگ مبارزه با ظالمان و جنایتکاران باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی مردم عدل پذیر و تشنه عدل باشند امام زمان(عج) ظهور می کنند، خاطر نشان کرد: موضوع مهدیت در عصر امروز با آنچه در چهل سال قبل وجود داشت متفاوت است زیرا انقلاب اسلامی ایران معادلات استکبار را بر هم زد و ظالمان و جنایتکاران را به استیصال کشید.

وی یادآور شد: عده ای از مردم دنیا که در مقابل استکبار به تنگ آمده اند مدعی هستند یک فرد زنده و آگاه در جریان همه مسائل دنیا هست که روزی ظهور کند و با تکیه بر قدرت حق، جنایات را سرکوب و عدل را برقرار خواهد کرد.

بیش از همه خود استکبار موضوع مهدویت را مورد توجه قرار داده است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بیش از همه خود استکبار موضوع مهدویت را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: بیش از 55 درصد فیلم ها در هالیوود در مورد منجی است اما آن ها می خواهند بیان کنند که منجی و موعودی که مسلمانان و شیعیان بیان می کنند با ظهور خود غرب را ویران می کند لذا می خواهند به گونه ای ذهن جهانیان را نسبت به امام زمان(عج) مخدوش کنند.

شیعیان بسترهای ظهور امام زمان را فراهم کنند

وی تأکید کرد: امروز با یک شعر و غزل نمی توان در برابر استکبار ایستادگی کرد بلکه وظیفه مسلمانان و شیعیان این است که بسترهای ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند و برای ایجاد این بسترها باید راهکارهایی ارائه شود./934/پ201/ص
ارسال نظرات