۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۸۱۵۸۰
وزیر فرهنگ و ارشاد:

مشهد شهری تأثیر گذار بر فرهنگ کل کشور است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: مشهد مرکزی تأثیر گذار برای تربیت فرهنگی کل کشور است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همجواری امام رضا(ع) را نعمتی الهی به ساکنان مشهد دانست و اظهار داشت: مشهد مرکزی تأثیر گذار برای تربیت فرهنگی کل کشور است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان تأثیرگذاری کانون های مساجد در جنگ نرم بیان داشت: در سال جاری اعتبارات کانون ها صد در صد افزایشه یافته است و در بودجه وزارت فرهنگ وارشاد، برای همه کانون های استان ها اعتباراتی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین این وزارت به کمک امکانات و اعتبارات تلاش می کند با برنامه ریزی صحیح برای مقابله با جنگ نرم دشمن اقدام کند.

حسینی در پاسخ یکی از خبرنگاران که با اشاره به رویکرد مسجد محوری دولت، مهمترین دستاورد دولت در این زمینه را جویا شد پاسخ داد: از دستاورد های دولت می توان به افزایش تعداد کانون ها در سطح کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بیشتر فعالیت ها اختصاص به عده ای خاص داشت، اما در سال های اخیر به حرکت های مردمی تبدیل شده است و وزارتخانه مستقیم با بدنه مردم ارتباط برقرار کرده است.وی تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ و هنر سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد تا نیروهای بسیار توانمندی برای آینده کشور ساخته شوند.

حسینی در پاسخ به خبرنگار ستاد خبری اندیشه های آسمانی مبنی براینکه برپایی این همایش ها چه تأثیری برفرهنگ کل کشور دارد، بیان داشت: برپایی این همایش ها بسیار ارزمشند وفرصتی برای آموزش و تبادل اطلاعات بین شهر ها و بهره گیری از تجربه هایی است که باعث انگیزه بیشتر می شود./968/پ202/ص
ارسال نظرات