۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۱۶۴۳
بخش پایانی / رییس مجلس شورای اسلامی:

مردم سالاری دینی از متن تئوری عدالت برخواسته است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله جوامع امروزی در صحنه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: غربیان آنچه می‌دانند واژگونه به اطلاع عموم می‌رسانند و حقایق را کتمان می‌کنند.
علي لاريجاني



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در ششمین همایش دکترین مهدویت که پیش از ظهر 2 مردادماه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به فاصله جوامع امروزی در صحنه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: غربیان آنچه می‌دانند واژگونه به اطلاع عموم می‌رسانند و حقایق را کتمان می‌کنند.


وی با بیان این‌که جوامع غربی روزی با تشکیل دادگاه سوری در لبنان، حوادث این کشور را متوجه سوریه کردند و امروز مسؤولیت آن را متوجه حزب‌الله می‌دانند، افزود: آنان با طرح‌ریزی نقشه‌های جدید در پی اجرایی کردن اهداف خود هستند.


لاریجانی تصریح کرد: فرصت‌طلبان با تشدید فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ایران که کانون حق‌گرایی است، در پی آن هستند تا ریشه فساد یعنی رژیم صهیونیستی به راحتی تنفس کند.


وی اضافه کرد: در مسأله هسته‌ای ایران چند سالی است که هر روز به یک موضوع تمحض می‌کنند و آنچه را در درون دارند نمی‌گویند و البته آنچه را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند خلاف آن چیزی است که باور دارند.


رییس مجلس شورای اسلامی با مقایسه شرایط جمهوی اسلامی با رفتارهای غربیان با رژیم صهیونیستی، اذعان داشت: همه اعضای 1+5 می‌دانند که رژیم صهیونیستی بیش از دویست کلاهک هسته‌ای دارد اما چیزی نمی‌گویند و در مقایسه تمام کشورها به خصوص اروپا، روسیه و چین می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران سلاح اتمی ندارد، اما در مقابل آن موضع می‌گیرند.


وی اضافه کرد: آنها می‌دانند که تفکر نظام اسلامی ایران با داشتن سلاح مخالف است و رهبر معظم انقلاب نیز فتوا داده‌اند که سلاح‌های کشتار جمعی حرام است. می‌دانند در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده شد و البته ایران مقابله به مثل نکرد در حالی که می‌توانست، اما فریاد برمی‌آورند که با یک پدیده نگران کننده در صحنه بین‌المللی مواجهیم.


لاریجانی تصریح کرد: صحنه بین‌المللی در زمینه اخلاق اجتماعی دچار بیماری است و یک نوع جدایی 180 درجه نسبت به اخلاق اجتماعی در کشورهای مختلف به وجود آمده است.


وی با بیان این‌که تأسی به دولت حق، نیازمند رعایت خصوصیات اخلاقی جامعه در ابعاد فردی، اجتماعی، داخلی و بین‌المللی و مبنا قرار دادن محور عدالت است، گفت: هیچ موضوعی در فلسفه سیاسی اسلام با اهمیت‌تر از عدالت نیست و جامعه‌ای را می‌توان منتظر نامید که افراد آن برای تحقق عدالت تلاش کنند.


رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زندگی با کرامت در تفکر اسلامی مبنای اصلی است یعنی افراد با دسترنج خود زندگی کنند نه این‌که صدقه بگیرند و این‌که اگر در چرخدنده سرمایه‌داری فلج شدند در حدی که این فلج بودن از آنان رفع شود، یاری شوند.


وی با بیان این‌که عدالت در تفکر اسلامی به معنای نوعی تحقق استعدادها است، گفت: عدالت به معنای آن است که هر انسانی به کمال ذاتی خود برسد.


لاریجانی در ادامه با اشاره به سخنان زیبای رییس جمهور آمریکا در دفاع از مردم فلسطین و رعایت حقوق مسلمانان ابراز داشت: آیا اوباما در این مدت کاری انجام داده و توانسته حقوق فلسطینی‌ها را ادا کند، در حالی که خانه‌سازی یهودیان به شدت دنبال می‌شود و ابنیه اسلامی را در فلسطین تخریب می‌کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به دخالت مردم در اقتصاد، سیاست و مسائل اداره کشور اشاره کرد و گفت:‌ زمانی که از مردم‌سالاری دینی صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که دموکراسی را از غرب گرفته‌ایم و اسلام را از نصوص اسلامی، بلکه به این معنا است که مردم‌سالاری دینی از متن تئوری عدالت برخواسته است.


رییس مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی و اقتصادی مردم را سبب شکوفا شدن استعدادها دانست و تصریح کرد: زمان ظهور با عدالتی مجسم مواجه هستیم که تمامی استعدادهای زمینی و انسانی محقق شده است.


وی در پایان با اشاره به خاطره‌ای گفت: زمانی درباره تبدیل مدارس غیر دولتی به دولتی بحث بود که آیت‌الله مهدوی کنی طی نامه‌ای، نوشتند «اگر می‌خواهید زمینه بروز استعدادها را فراهم کنید نباید یک مدرسه خوب را به سطحی پایین‌تر تنزل دهید». /920/پ202/ج

ارسال نظرات