۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۸۱۷۰۷
باحضور امام جمعه اصفهان؛

نخستین کنگره شهدای وزارت صنایع و معادن در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره شهدای وزارت صنایع و معادن به همت دو شرکت بزرگ صنعتی اصفهان و با حضور آیت الله طباطبایی نژاد در اصفهان برگزار شد.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نخستین کنگره بزرگداشت 28 هزار سردار، شهید و ایثارگر وزارت صنایع و معادن، امروز با حضور مهندس علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در اصفهان برگزار شد.

این همایش که نخستین بار به همت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان برگزار می شد، خانواده های ایثارگران، شهدا و سرداران صنعت و معدن، جمعی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان شرکت داشتند.

در ابتدا این مراسم علی رجایی مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان و صفر علی براتی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان آمار و شهدا و ایثارگران این دو شرکت صنعتی، بر لزوم تذکر راه و هدف شهدای انقلاب در ادامه مسیر آن تاکید کردند.

کوثری از سرداران سالهای دفاع مقدس نیز به عنوان سومین سخنران کنگره با اشاره به فداکاری های شهدای بخش صنعت و معدن در پشتیبانی های فنی و ترابری برای نیروهای رزمنده، گفت: حرکت شهدای انقلاب اسلامی الگویی شد تا آزادی خواهان جهان بدانند بادست خالیی هم می توان در مقابل دشمن ایستاد و زیر بار ذلت نرفت.

جواد استکی فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهداء در استانهای اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد نیز در این کنگره با بیان اینکه در 3400 سال گذشته تنها 250 بدون جنگ بوده است، ابراز داشت: دست پلید مدعیان حقوق بشر در پشت پرده جنگ های 150 سال گذشته به خوبی نمایان است.

وی به دفاع 33 روزه مردم لبنان و 22 روزه مردم غزه در مقابل اشغالگران فلسطین، اشاره کرد و افزود: در این دو جنگ اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی فروریخت چرا که تاسی به حرکت سید الشهدا (ع) به مردم ایران و سایر آزدای خواهان آموخت نباید از دشمن و مرگ ترسید و همین عامل برتری ما بر تکنوژی های جهان غرب است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز در این کنگره نشانه واقعی ایمان را حرکت در راه اسلام با جان و مال عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که جان خود را برای ارزشهای اسلامی فدا می کنند، تحفه هایی هستند که همانند شهدای کربلا تا قیامت هدایتگر و راهنما هستند.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن به عنوان آخرین سخنران کنگره با اشاره به رشد آمار در زمینه صنعت و معدن در دوره پنج ساله دولت های ارزش گرا، گفت: این افزیش ها ثابت کرد، کسانی که به راه امام و شهدا، فرمایشات رهبر انقلاب و ارزشها، پایبند هستند در زمینه توسعه هم پیشگام اند.

در این کنگره کویتی پور از مداحان سالهای دفاع مقدس و فرزند شهید سید مصطفی شجاعی به اجرای برنامه پرداختند./965/پ202/ص
ارسال نظرات