۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۸۱۹۹۳
حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی:

تصور کمک به اشاعه ظلم و فساد برای ظهور امام زمان،‌ تصوری اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم،‌گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی در جامعه را نیازمند مشارکت همگانی دانست و همچنین تصور کمک به اشاعه ظلم و فساد برای ظهور امام زمان(ع)، را‌ تصوری اشتباه و غلط خواند.
آيت الله مهدي هادوي تهراني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی در همایش بررسی نقش حجاب و عفاف در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی که از سوی هیات و کانون خادم الرضا(ع) و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: اگر امروز نگران حجاب و عفاف در کشور هستیم، نه به خاطر اینکه این مساله ضعیف تر از کشورهای دیگر است، بلکه باید توجه داشت که ایران پرچمدار مذهب تشیع و به عنوان منادی ارزش ها و مفاهیم اسلامی مطرح است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر امروز نسبت به تقویت فرهنگ عفاف و حجاب تذکر داده می شود نه به این خاطر که بدحجابی کشور را فرا گرفته است، بلکه توقع از منتظران امام زمان(عج) بیش از این است.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی گفت: توسعه فرهنگ عفاف و حجاب چیزی نیست که از سوی یک گروه و سازمان صورت گیرد بلکه نیازمند مشارکت ملی است.

وی با بیان اینکه باید در کنار فرهنگ سازی در خصوص ازدواج باید کار قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: پلیس باید به عنوان ضابط قانون هم باید قانون را درست بشناسد و هم به قانون عمل کند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی، در ادامه پلیس هر جامعه ای را نماینده حکومت و نظام آن جامعه در دید افکار عمومی دانست و اظهار داشت: پلیس ایران باید نماینده کامل نظام به لحاظ اخلاقی و معرفتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی بر لزوم حمایت از پلیس تاکید کرد و گفت: نباید پلیس به عنوان مجری قانون در جامعه تضعیف شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برنامه ریزی داشته باشیم و همه نهادهای جامعه مسؤلیت خود را به درستی بشناسند و عمل کنند، شاهد جامعه ای خواهیم بود که زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است.

وی گفت: اگر خدای ناکرده صلاحیت ها را از دست بدهیم و فساد به اشکال مختلف در درون خانه های ما رخنه کند و از درون پوسیده شویم هیچ تضمینی برای بقا وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی برنامه های رسانه ملی تصریح کرد: صداوسیما با اشکال مختلف عفاف و حجاب را زیرسؤال برده است و من بارها به مسئولان رسانه ملی این نکته را تذکر دادم که شما و هنرمندان شما متاسفانه با اشکال مختلف و ظرافت های هنری مسئله عفاف و حجاب را زیر سئوال برده اید.

وی حجاب اسلامی را نوعی فرهنگ دانست و گفت: پوشش نمادی از تمدن است و انسان تنها حیوانی است که پوشش خود را انتخاب می کند و این گزینش و انتخاب نمایانگر شخصیت اوست.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی با بیان اینکه مفاهیم وابسته به یک زمان و مکان خاصی نیست، تصریح کرد: اسلام دینی است برای همه زمان ها و مکان ها، بنابراین مفاهیمی که در این دین آمده مفاهیمی جهانشمول است که در موقعیت های مختلف قابل تطبیق است.

این استاد حوزه علمیه قم، حجاب را عاملی برای عفاف عنوان کرد و افزود: عفاف حالتی در جامعه است که افراد حریم و حرمت خود و دیگران را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: اسلام به ما اجازه نمی دهد به دیگران و خودمان تعرض کنیم و آبروی دیگران و خودمان را ببریم و حرمت و حریم دیگران را بشکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی با اشاره به شرایط زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) اظهار داشت: ما که برای فرج آن حضرت دعا می کنیم و باید دعا کنیم، توجه داشته باشیم که شاید یکی از موانع فرج امام زمان(عج) خود ما باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: این تصور غلط که برخی شیعیان، اهل تسنن و یهودیان مطرح کردند که برای ظهور منجی آخرالزمان باید به توسعه ظلم و فساد کمک کرد، تصور اشتباهی است.

وی تصریح کرد: برای کمک به ظهور منجی باید نسل هایی را تربیت کرد که آمادگی پذیرش حکومت او را با تمام شاخصه های الهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را به عنوان گامی در راستای تربیت این نسل و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) تفسیر می کردند و این یک واقعیت است. /924/د101/ص
ارسال نظرات