۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۲۴۲۸

برنامه های رادیو معارف در ماه مبارک رمضان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف گفت: به منظور توسعه معرفت دینی و تعمیق فهم الهی از زندگی، برنامه های مختلفی از سوی رادیو معارف برای شنوندگان تدارک دیده شده است.
محمد لطفي نياسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، در آستانه ماه مبارک رمضان درباره برنامه های ویژه ای که برنامه سازان این رادیو برای مخاطبان آماده کرده اند، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان توسعه معرفت دینی و تعمیق فهم الهی از زندگی است، لذا همکاران ما در گروه های مختلف تلاش کرده اند برنامه های مختلفی را برای این مهم آماده پخش نمایند.

مدیر رادیو معارف افزود: در ادامه برنامه ریزی های جدی محتوایی در امسال بر اساس چهار مولفه دین،‌ اخلاق،‌ امید و آگاهی، در این ماه مبارک نیز این برنامه ریزی ادامه داشته و در مجموعه بیش از چهارده هزار دقیقه برنامه برای مخاطبان تهیه شده است که تقدیم علاقمندان صدای فضیلت و فطرت می شود.

حجت الاسلام لطفی نیاسر دربین مهم ترین برنامه ها از 14 برنامه نام برد و اظهار داشت: در بخش سحرگاهی با برنامه «نسیم رحمت» به صورت زنده از ساعت 4 بامداد با شنوندگان همراه می شویم. در این برنامه موضوعاتی مانند ‌دعا و ارتباط با خدا با کارشناسی استاد ادیب کاشانی و مباحث اخلاقی آیت الله علوی گرگانی مطرح می شود و از مناجات ابوحمزه ثمالی آیت الله بنابی بهره مند می شویم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پس از اذان صبح با بررسی روایات کتاب «فضل القرآن» اصول کافی به استقبال یک جزء قرآن با صدای استاد امام جمعه می رویم. با توجه به اعمال ویژه این ماه و خواست شنوندگان برنامه کوتاه «ضیافت» طراحی شده است که هر روز صبح در ساعت 7 و سی دقیقه استاد فلاح به شرح و بست اعمال هر روز می پردازند.

مدیر رادیو معارف همچنین افزود: همکاران ما در برنامه «بر بال سخن» نیز تمهیدات خوبی برای این ماه انجام داده اند و امسال از چهار سخنران مطرح در ایام این ماه مبارک استفاده می کنیم که عبارتند از حجت الاسلام دکتر رفیعی، حجت الاسلام انصاریان، حجت الاسلام هاشمی نژاد وحجت الاسلام نظری منفرد. این برنامه هر روز در ساعت 11 و 30 دقیقه به شنوندگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه «زمزم احکام» ماه رمضان نیز به صورت ویژه، کار شده است و در بخش کارشناس و استفتائات احکام ماه مبارک رمضان و روزه داری برای مخاطبان طرح می شود.

دبیر شورای معارف معاونت صدا در خصوص برنامه های اخلاقی آیت الله مکارم گفت: امسال برای ارتباط بیشتر مخاطبان و اهتمام بهتر به مباحث وی،‌ پس از پخش مباحث صفات اخلاقی که در ماه مبارک رمضان ایراد فرموده اند،‌ مسابقه ای تلفنی و پیامکی و همچنین با استفاده از ظرفیت سایت رادیو طراحی کرده ایم که امیدواریم مخاطبان محترم به طور ویژه تر با مباحث ایشان همراهی کنند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر تأکید کرد: با توجه به گرایش مردم به برنامه های نمایشی، پس از مباحث آیت الله مکارم برنامه «شاخه طوبی» طراحی شده است که به صورت نمایشی به سیره و فضایل حضرت امیر المومنین (ع) می پردازد.

وی درباره حضور رادیو معارف در نمایشگاه قرآن نیز گفت: برنامه ای 30 دقیقه ای با هدف اطلاع رسانی از فعالیت های این نمایشگاه و موسسات و مراکز علمی در خصوص قرآن طراحی شده است که با عنوان «غرفه های نور» در ساعت 18 و 30 دقیقه به مخاطبان ارائه می شود. همچنین در ساعت 19 و پانزده دقیقه با برنامه «بوی باران» به استقبال اذان مغرب و لحظات افطار می روییم. در این برنامه موضوع دوستی و آشتی با خدا با رویکرد به مولفه های دین،‌ اخلاق و امید مطرح می شود و سعی شده است برنامه ای با نشاط در لحظات افطار به شنوندگان ارائه شود.

مدیر رادیو معارف افزود: در این برنامه از کارشناسانی مثل حجت الاسلام سرلک و حجت الاسلام ماندگار حضور دارند و از بیانات اخلاقی آیت الله مجتهدی،‌ آیت الله وحید خراسانی و اساتید دیگر بهره برده می شود.کار ویژه ای که در این برنامه انجام شده است تبیین احکام شرعی در قالب نمایش و کارشناسی است.

مدیر رادیو معارف همچنین گفت: با توجه به استقبال هر ساله مخاطبان از پخش «دعای افتتاح» این برنامه هر شب رأس ساعت 22 به شنوندگان ارائه می شود و سپس مباحث آیت الله مصباح با موضوع عبادت و نماز با عنوان «صلای توحید» به شنوندگان ارائه می شود.

وی یادآور شد: همچنین برنامه دیگری که برای مخاطبان طراحی شده است «تفسیر حکمت» است که حجت الاسلام رفیعی نکاتی را از سوره مبارکه لقمان طرح و بررسی می نمایند.
دبیر شورای معارف معاونت صدا همچنین در خصوص برنامه های طراحی شده برای کانال ندای اسلام (The Call Of Islam) گفت: در این کانال نیز سه برنامه ویژه طراحی شده است.
وی افزود: یک برنامه با عنوان «حدیث روز Hadith of the day» که برنامه ای 10 دقیقه ای است و احادیثی از معصومین درباره ماه مبارک رمضان در آن مطرح می شود. برنامه دیگر «پیام معنوی اسلام The Spiritual Massage of Islam » که دکتر سکالشفر در این برنامه به شرح ادعیه روزانه ماه مبارک می پردازد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر در پایان گفت: برنامه ویژه «ماه خدا The Month Of Allah» برنامه دیگری است که با کارشناسی اساتید براتی،‌ بی ریا، قزوینی و شجاع پور پخش می شود و در آن موضوعات مختلفی پیرامون فلسفه روزه، آداب روزه و آثار روزه مطرح می شود./919/پ203/ع

ارسال نظرات