۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۸۲۵۹۴
/هفدهمین همایش مبلغین در نجف اشرف /

آیت الله نجفی: مراجع تقلید نسبت به اوضاع معیشتی مردم عراق بسیار نگرانند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی ضمن انتقاد از وضعیت کنونی عراق تاکید کرد که مراجع تقلید با غم و اندوه مردم احساس درد می کنند.
آيت الله بشير نجفي


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف طی پیامی که توسط حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند ایشان در هفدهمین همایش مبلغین در نجف اشرف قرائت شد از وضع کنونی عراق به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: ملت عراق در وضع بسیار بدی قرار دارد و کیفیت معیشت آنها تاسف آور است.

وی افزود: مرجعیت تقلید تا هنگامی که مردم در رفاه و آرامش قرار نگیرند، مزه آرامش را نخواهد چشید و با غم و اندوه مردم احساس درد می کند.

آیت الله نجفی تصریح کرد: وضعیت مردم برای همگان آشکار است، ولی مشخص نیست چرا مسوولان که این وضع را با چشمان خود مشاهده می کنند هیچگونه احساسی نسبت به رنج و مشکلات مردم ندارند و اقدامی برای حل این مشکلات انجام نمی دهند.

این مرجع تقلید ضمن انتقاد شدید از عدم تامین امنیت زائران عتبات مقدس اظهار داشت: اوضاع امنیتی عراق همچنان نامناسب است، ولی تاسف آور این است که باشگاههای شبانه در امنیت کامل بسر می برند ولی پیروان اهل بیت(ع) که به مناسبتهای مختلف با پای پیاده به سمت بارگاههای مطهر روانه می شوند از امنیت چندانی بهره مند نیستند./980/

ارسال نظرات