۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۸۲۶۰۷
عضو هیأت رییسه مجلس:

اسلام دارای مترقی‌ترین قوانین حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: برخلاف نظریه پردازان غربی، فوانین اسلامی مترقی ترین ارزش های کرامت انسانی را مطرح کرده است.
محمد حسين فرهنگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش دولت‌های اسلامی و تحقق حقوق بشر اسلامی امروز به همت کمیسیون حقوق بشر منطقه هفت در تالار اقبال آذر تبریز برگزار شد.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس در سخنانی با بیان این‌که بسیاری از مدعیان حقوق بشر غرب، در برابر قوانین اسلامی سکوت می کنند، اظهار داشت: اسلام به قدری کرامت انسانی را مورد توجه قرار داده که به جرات می توان گفت؛ ارزش های این دین الهی منشور کامل حقوق بشر است.

وی با اشاره به شعار حقوق بشر در غرب، تصریح کرد: برخلاف نظریه پردازان غربی، فوانین اسلامی مترقی ترین ارزش های کرامت انسانی را مطرح کرده است.

فرهنگی ادامه داد: آنان که مبانی فقهی و مدنی اسلام را زیر سؤال می برند، بدانند که حاکمیت اسلامی در زمان پیغمبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نمونه بسیار روشنی از حکومت مبتنی بر حقوق بشر رابه نمایش گذاشته است.

وی انقلاب اسلامی را احیاگر قوانین دینی در جامعه ایران دانست و افزود: در فقه اسلامی به صورت کاملا روشن بیان شده که رهبران دینی مسؤولیت اجرای قوانین را برعهده دارند چرا که قضا اصولا یک امر دینی است.

نماینده مردم تبریز با اشاره به نقش خطیر روحانیت در تدوین قوانین اساسی و مدنی گفت: علت جامعیت قوانین مدنی اسلام نسب به قوانین جزایی این است که روحانیان بیشتر در معرض پرسش های مختلف در این حوزه قرار داشتند.

این حقوقدان در ادامه با تأکید بر معرفی قوانین مترقی اسلام به دیگر کشورهای جهان تصریح کرد: بسیاری از قوانین اسلام از جمله اصل ولایت فقیه نیازمند تبیین و روشنگری هستند.

همچنین نسرین پیرسمساری، مدیر کل بانوان استانداری آذربایجان شرقی، در سخنانی با اشاره به این‌که حجاب عین حقوق بشر است، اظهار داشت: برخی از کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های غربی برای مقابله با حجاب اسلامی مقاومت نمی‌کنند، که جای بسی تعجب دارد.

وی با بین این‌که اسلام بهترین قوانین حقوق بشر را در مورد زنان ارائه داده است، گفت: غرب با وجود ادعای حقوق بشری خود با رواج توریسم جنسی، بی بندوباری و ترویج خیانت اعضای یک خانواده به همدیگر، حقوق زنان را زیر سوال می برد.

پیرسمساری خاطر نشان کرد: امروزه افزون بر رسانه‌های فارسی زبان وابسته به غرب، هزاران سایت مستهجن در جهت تضعیف باورها و ارزش های جوانان حرکت می کنند، که مغایر با منشور حقوق بشر است./۹۳۵/پ203/س
ارسال نظرات