۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۸۳۱۶۲

خطیب جمعه نجف اشرف تجاوز اسرائیل به خاک لبنان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تجاوز ارتش اسرائیل به جنوب لبنان را به شدت محکوم کرد و از نیروهای لبنانی به دلیل دفاع از خاک این کشور تقدیر نمود.
لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسنیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به عدم تشکیل دولت جدید گفت: پافشاری مراجع تقلید بر تسریع در روند تشکیل دولت و توصیه های شورای امنیت در این مورد، نشان از اهمیت این موضوع دارد و این خلا سیاسی با تشکیل حکومت جدید پر خواهد شد.

وی انفجارهای تروریستی شهر کوت را محکوم کرد و افزود: این انفجارها نشان می دهد که عناصر جنایتکار در دستگاههای امنیتی نفود کرده اند و باید تدابیر ویژه ای را برای حفظ جان شهروندان و نیروهای امنیتی فداکار برقرار نمود.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: پیامهای مراجع تقلید در هفدهمین همایش مبلغین که در نجف اشرف برگزار شد نشان می دهد که مراجع و علما نسبت به عدم تشکیل دولت جدید، ضعف خدمات، سبد کالای خانواده ها، حقوق هنگفت مسوولان و کشتار شیعیان نگران هستند و همه مسوولان و وزارتخانه ها باید به سخنان مراجع گوش دهند و فرامین آنان را اجرا کنند.

خطیب جمعه نجف بر لزوم کاهش نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس توافقنامه امنیتی، در پایان این ماه، وظایف نیروهای جنگنده آمریکایی در عراق پایان می یابد و شمار نیروهای آمریکایی نیز به پنجاه هزار تن می رسد و این قولی بود که رئیس جمهور آمریکا داد و باید به این قول وفادار باشد.

وی از حمله صدام به کویت در سال 1990 میلادی یاد کرد و گفت: ملتهای عراق و کویت در سالهای حکومت دیکتاتوری صدام رنجها و ظلمهای فراوانی را متحمل شده اند و هم اکنون نیز مبالغ هنگفتی برای جبران جنگ به کویت پرداخت شده است ولی با توجه به اینکه مردم عراق نیز شکنجه های فراوانی را از نظام دیکتاتوری متحمل شده اند امیدواریم که دولت کویت با کاهش مبلغ بدهیها موافقت نماید.

سید صدرالدین قبانچی حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان را به شدت محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و کشته شدن دو سرباز ویک خبرنگار توهین و گستاخی به ارزشهاست و این امر در حالی رخ داد که سازمانهای بین الملل سکوت اختیار کرده و باید دست نیروهای لبنانی که برای دفاع از مرزهای خود در برابر ارتش اسرائیل ایستادند را به گرمی فشرد./980/الف

ارسال نظرات