۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۸۳۳۰۴

مراسم ارایه طرح پژوهشی نظام جامع حقوق زن در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ارایه طرح پژوهشی نظام جامع حقوق زن با حضور اندیشمندان در تهران برگزار شد.
بانوان مبلغ، زنان مبلغ، همايش زنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ارایه طرح پژوهشی نظام جامع حقوق زن با حضور محققان، پژوهشگران حوزه و دانشگاه، هفدهم مرداد در تالار پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست، ناظر پروژه پژوهشی نظام جامع حقوق زن با بیان این که از سال 77 تا سال 87 بیش از سه هزار و دویست شبهه در رسانه داخلی کشور علیه اسلام، انقلاب و روحانیت بیان شده است، گفت: امروز نود درصد کار هنوز باقی است و فرهیختگان با نگاه این که شریعت یک کلان نظام است وارد استنباط شوند.

وی با اشاره به این که برخی با نگاه ستنی و برخی با احساسات و عرفیات جهان وارد عرصه حقوق زنان می شوند، ابراز داشت: محققان اگر با رعایت ضوابط اجتهاد بدون تنزل در اصول و هماهنگ با مقتضیات زمان وارد این حوزه شوند موفق خواهند بود.

ناظر پروژه پژوهشی نظام جامع حقوق زن با بیان ویژگی های مثبت طرح، این پروژه را سرآغاز یک مسیر و مسافرت طولانی معرفی کرد.

دکتر حکمت نیا، مجری پروژه پژوهشی نظام جامع حقوق زن، به عنوان دیگر سخنرانان مراسم با اشاره به این که این پروژه حدود چهار سال گذشته با همکاری ده محقق شروع به کار شده است، اظهار داشت: حقوق مشترک و اختصاصی زنان، اصطلاح سازی، حقوق شخصی، حقوق اجتماعی مانند ورزش و فناوری، حقوق مسولیت مالی زنان و حقوق سیاسی زنان و حقوق قبل از تشکیل خانواده مانند حق آموزش و حقوق بعد از تشکیل خانواده و اصول حاکم بر خانواده بخشی از مباحث این طرح است.

خانم سجادی، معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری زنان تناسب با مقتضیات زمان، قابل فهم و تفسیر در ساختار علمی موجود و قابل تشخیص برای نهاد ها و مرکزهای مطالعات تطبیقی حوزه زنان را از شاخصه های این پروژه معرفی و خاطرنشان کرد: طرح پژوهشی نظام جامع حقوق زن قابلیت سیاست گذاری کلان و قابلیت تطبیق و قابلیت اجرا را دارد.

وی افزود: مجموعه نظامند حقوق زن مبین مسولیت، حق و تکلیف زنان به لحاظ فردی و اجتماعی و خانوادگی مبنی بر موازین و مبانی اسلام است.

قابل ذکر است این طرح به سفارش مرکزامور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت نهم با مسولیت موسسه فرهنگ و اندیشه اسلامی بعد از سه سال و نیم با هزار و دویست صفحه مطلب انجام گرفت. /921/پ202/ص
ارسال نظرات