۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۳۳۹۸
مسؤول حزب الله در جنوب لبنان:

هرگونه دل خوش داشتن به جامعه بین الملل و آمریکا دل بستن به سراب محض است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با تاکید بر دست داشتن اسراییل در پرونده ترور رفیق حریری، حمایت از وحدت و کرامت لبنان را تنها وظیفه لبنانی ها در مرحله کنونی دانست و خواستار حمایت از معادله مقاومت، ارتش و ملت شد.
قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، مسؤول حزب الله در جنوب لبنان، روز گذشته در مراسمی در شهر ناقوره در جنوب لبنان، مقاومت را سدی مستحکم در برابر پروژه های سلطه جویانه و اشغالگری های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه دانست و گفت: اتهام اسراییل به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان مساله تازه ای نیست. سید حسن نصرالله از همان ابتدا خواستار در نظر گرفتن این احتمال بود، اما برخی این مساله را نادیده گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه حزب الله باری دیگر این اتهام را مطرح می سازد و مدارک و شواهدی در تایید آن ارائه می دهد، گفت: اسراییل از راه دادگاه بین المللی می کوشد تا لبنان را به نابودی بکشاند و به مرحله ای رسیده ایم که لبنان بی هیچ حجابی در برابر دیدگان سازمان اطلاعات صهیونیستی است و حوزه های مهمی در کشور زیر سلطه دشمن اسراییلی قرار گرفته است.

شیخ نبیل قاووق تنها وظیفه کنونی لبنانی ها را حمایت و پاسداری از میهن و وحدت و کرامت خود در برابر هرگونه تجاوز نظامی، سیاسی یا فتنه انگیزی داخلی دشمن صهیونیستی دانست و گفت: حادثه العدیسه در جنوب لبنان نشان داد که جامعه بین الملل که توان پاسداری از چند درخت در این منطقه را ندارد، از لبنان حمایت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اسراییل با کندن چند درخت در العدیسه، تمام نقاب ها را از روی چهره های نیروهای بین المللی برداشت که برای گمراه ساختن جهانیان ادعای حمایت از لبنان و پشتیبانی از ارتش کشورمان را داشتند، اما به طرفداری از اسراییل پرداختند، گفت: هرگونه دل خوش داشتن به جامعه بین الملل و آمریکا دل بستن به سراب محض است.

مسؤول حزب الله در جنوب لبنان، حمایت از معادله مقاومت، ارتش و ملت که اسراییل و هم پیمانان او را در تنگنا قرار داده است را وظیفه ای ملی دانست و گفت: موضع مقاومت در کنار موضع شجاعانه ارتش لبنان در حادثه العدیسه در جنوب لبنان، این معادله سه جانبه را مستحکم تر ساخت و اسراییلی ها را غافلگیر کرد.

گفتنی است که تجاوز هفته پیش نیروهای صهیونیستی به خاک لبنان در منطقه العدیسه در جنوب لبنان به هدف قطع درختان این منطقه، منجر به درگیری میان نظامیان صهیونیستی و ارتش لبنان و کشته شدن سه تن از سربازان لبنانی و به هلاکت رسیدن یک افسر بلندپایه رژیم صهیونیستی و مجروح شدن چند تن دیگر شد. /981/ج
ارسال نظرات