۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۳۵۱۹
مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

توسعه فعالیت حوزه علمیه بین المللی جلفا در منطقه ارس ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: فعالیت حوزه علمیه در منطقه آزاد ارس رابطه مستقیم با فرهنگ عمومی این منطقه دارد.
عباس رنجبر، مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس
عباس رنجبر، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا اظهار داشت: توجه به مسائل دینی و فرهنگ عمومی در مناطق آزاد همواره مورد توجه متولیان امور مذهبی و فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ارس در کنار فعالیت های ذاتی صنعتی و اقتصادی خود، توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و دینی منطقه دارد، چنانکه این منطقه در میان مناطق آزاد در نظام سازمانی خود مسؤول خاص فرهنگی در حد معاونت دارد.

رنجبر خاطرنشان کرد: بر همین اساس، در دو سال گذشته 450 برنامه فرهنگی، قرآنی و مذهبی در حوزه‌های مختلف اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از انجام طرح مطالعاتی برای شناسایی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه ارس خبر داد و گفت: در این طرح نقش و فعالیت حوزه علمیه بین المللی جلفا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رنجبر با اشاره آخرین مراحل ساخت حوزه علمیه بین‌المللی فاطمیه در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: تاکنون هر مساعدتی که برای توسعه این مرکز علوم دینی در حد توان بوده، انجام شده و در آینده نزدیک شاهد بهره‌داری و پذیرش طلاب داخلی و خارجی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تأکید بر این که از هیچ تلاشی برای توسعه حوزه علمیه بین المللی جلفا دریغ نخواهیم کرد، گفت: فعالیت حوزه علمیه در منطقه آزاد ارس رابطه مستقیم با فرهنگ عمومی منطقه دارد.

رنجبر در ادامه از بهسازی مزار شهدای جلفا خبر داد و گفت: افزون بر این آرامگاه حکیم ابوالقاسم نباتی ساماندهی شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات