۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۸۳۸۸۹
عضو خبرگان رهبری:

ارتباط روحانیت و نسل جوان ضرورتی انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب گفت: مخاطب شناسی همراه با زمان‌شناسی دو اصل مهم تبلیغ دینی است، مؤثرترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی تقویت ارتباط با مردم به ویژه قشر جوان است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف کشور اظهار داشت: نتایج تبلیغ برنامه ریزی شده و هدفمند مثبت و تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطالعات به روز و بی وقفه نیاز امروز طلاب و مبلغان مبانی دینی است، چراکه دشمنان اسلام در شبهه افکنی لحظه ای درنگ نمی‌کنند.

امام جمعه مراغه با بیان این که علما بایستی به علوم روز مجهز باشند، تصریح کرد: آمادگی لازم برای ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام با هجمه‌های مختلف فرهنگی و القائی روبه‌رو است، جایز نیست که طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند.

وی به تشریح اصول تبلیغ و ویژگی های مبلغ توانمند پرداخت و گفت: مخاطب شناسی همراه با زمان‌شناسی دو اصل مهم تبلیغ دینی است، مؤثرترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی تقویت ارتباط با مردم به ویژه قشر جوان است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور تصریح کرد: تبلیغ دین رسالت حساس و خطیر روحانیت است، چراکه مبانی و ارزش های اسلامی به سادگی و ارزان به دست ما نرسیده است.

وی همچنین بهره‌مندی از ابزار هنر و گسترش فعالیت های فرهنگی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را نیاز امروز دانست و ادامه داد: روحانیان می توانند با نوآوری در تبیین و شناساندن معارف اهل بیت(ع) به عموم مردم، قدم های موثری در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خواستار تبیین ابعاد شخصیتی ائمه اطهار در ماه مبارک رمضان شد و گفت: متأسفانه در شناخت شخصیت هر یک از ائمه هدی تک بعدی عمل شده در حالی که ائمه معصومین دارای شخصیت های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فقهی و معنوی بودند./935/پ202/س
ارسال نظرات