۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۴۱۵۲
مبلغ حوزه علمیه خوزستان:

مبلغان باید تمام زوایای تهاجم فرهنگی دشمن را بشناسند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه خوزستان مبلغان دینی باید با شناخت شبهات و مسائل روز جامعه تمام زوایای تهاجم فرهنگی دشمن را بشناسند و جامعه را از گزند آسیب ها و فعالیت های ضد دینی دشمن مصون نگه دارند.
اعزام مبلغ، تبليغ
حجت الاسلام حبیب میاحی، مبلغ حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ماه رمضان را فرصتی مناسب جهت تبلیغ دانست و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان دلهای مردم آمادگی بیشتری جهت پذیرش بیشتر معارف دین دارند از این رو باید این فرصت را غنیمت شمرد و به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

وی  رفتار مبلغ را از مهمترین عوامل تأثیر گذاری بر مخاطب دانست و ابراز داشت: مبلغ دینی باید به حرف های خود عمل کند و با رفتار خود معارف دینی را برای مردم قابل پذیرش کند.

حجت الاسلام میاحی، مهمترین رسالت روحانیان در ماه مبارک رمضان را خودسازی عنوان کرد و افزود: یک روحانی در مرحله اول شأن و منزلت روحانیت را حفظ کند و در مسیر خودسازی گام بردارد در این صورت بهتر می تواند آموخته های خود را به دیگران انتقال دهد و موجب برکات زیادی در زندگی خود و دیگران شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ به ویژه در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: پیامبر اعظم(ص) نیز افرادی را جهت تبلیغ به مکان های مختلف می فرستادند و از آن جمله می توان از سفر تبلیغی امام علی(ع) به یمن نام برد.

مبلغ حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به شرایط کنونی کشور از لحاظ سیاسی و عقیدتی و هجمه شدید دشمن به نظام اسلامی ایران گفت: روحانیت و مبلغان دینی باید برای تبلیغ دین و گسترش احکام و معارف الهی تلاش خود را بیش از پیش کنند و جامعه را از گزند آسیب ها و فعالیت های ضد دینی دشمن مصون نگه دارند.

وی تبیین مسائل سیاسی و همچنین موضوع ولایت فقیه را برای مردم بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید با استفاده از قرآن و روایات بنیه اعتقادی و ولایی مردم را تقویت کنیم و همچنین با تبیین مسائل سیاسی گام مهمی در راستای بصیرت بخشی به مردم برداریم.

حجت الاسلام میاحی، شناخت مبلغان از تمام زوایای تهاجم فرهنگی دشمن را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: مبلغان دینی باید با شناخت شبهات و مسائل روز جامعه تمام زوایای تهاجم فرهنگی دشمن را بشناسند و با حضور در میان مردم و شرکت در مجالسشان و با ایجاد رابطه ای صمیمی با آنها توطئه های دشمنان را خنثی کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات