۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۴۲۰۶
پژوهشگر حوزوی:

هفته جهانی مسجد از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در راستای همگرایی ملت های مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم حوزوی گفت: حفظ مساجد به عنوان جایگاه رشد و توسعه اسلام از مسائلی است که مسلمانان باید حساسیت ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.
مسجد


حجت الاسلام مهدی متقی، پژوهشگر علوم دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اشاره به هفته جهانی مسجد، گفت: هفته جهانی مسجد از ابتکاراتی است که نظام اسلامی ایران به جهان اسلام هدیه داده است.

وی گفت: هفته جهانی مسجد به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، از سی و یکم مرداد ماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود.

محقق علوم حوزوی بیان داشت: حفظ مساجد به عنوان جایگاه رشد و توسعه اسلام از مسائلی است که مسلمانان باید حساسیت ویژه ای بر آن داشته باشند.

وی ادامه داد: حفظ مساجد از سوی مسلمانان این است که با به پا داشتن نمازهای باشکوه و برپایی مراسم، بهترین استفاده های معنوی را از آن ببرند.

دانش آموخته حوزه علمیه قم، گفت: مسجد در فرهنگ اسلامی دارای ارزش و شرایط خاصی است که می توان به حفظ فیزیکی آن اشاره کرد که بر طبق احکام وقف، نمی توان آن را تخریب کرد مگر در شرایط خاصی که ولی فقیه اجازه دهد.

محقق علوم اسلامی گفت: مسجد از مشترکات تمامی فرقه ها و مذاهب اسلامی و نمادی برای همگرایی مسلمانان است.

وی با اشاره به جنجال سازی برخی رسانه های غربی و نهادها و احزاب کشورهای اروپایی و امریکا در ساخته شدن مساجد، اظهار داشت: مدعیان آزادی بیان را چه شده است که این گونه با جوسازی و انحراف افکار عمومی، قصد ممانعت از گسترش مساجد را دارند؟

دانش آموخته حوزه علمیه قم، گفت: مسجد محوری در برنامه ریزی های کلان شهری و توجه به نقش بی بدیل آن، مستلزم نگاهی دوباره به فرهنگ وجایگاه مسجد در اسلام و تجهیز آن به امکانات معنوی و مادی بیشتر است. /909/پ202/ع



ارسال نظرات