۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۴۴۶۷
حجت الاسلام و المسلمین علیدوست:

وحدت در نظام اسلامی یک استراتژی است نه تاکتیک

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مصلحت نظام و کشور با وحدت عجین و پیوند خورده است تاکید کرد: مساله وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک استراتژی مهم است نه تاکتیک.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان عالیرتبه نظام مبنی بر ضرورت حفظ وحدت مسؤولان گفت: تاکید ایشان در خصوص مساله وحدت مخصوص شرایط زمانی الان نیست.

وی وحدت و همدلی مسؤولان و مردم در نظام مقدس اسلامی را استراتژیک عنوان کرد و ابراز داشت: ما باید توجه داشته باشیم که وحدت یک مساله استراتژی برای ما است نه یک تاکتیک و مصلحت نظام و کشور با وحدت پیوند خورده است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: استراتژی زمان نمی شناسد و طبیعی است وقتی مقام معظم رهبری و یا سایر دلسوزان نظام نسبت به این موضوع تذکر می دهند، معنایش این نیست که الان وحدت استراتژی است و زمانی دیگر تاکتیک.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست اضافه کرد: مساله وحدت در نظام اسلامی همیشه یک اصل است و باید مورد توجه مسؤولان و مردم باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، وظیفه رسانه ها و مسؤولان نظام را در این راستا مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: به نظر می رسد در این حوزه، رسالت سنگینی متوجه همه است، زبان و یا قلمی که بوی اختلاف می دهد نباید برداشته شود و رسانه ها باید به صورت جدی از این امر اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد که در کشور مسؤولیت هم دارند، بیشتر به دنبال التهاب آفرینی هستند تا ایجاد وحدت؛ گویا مصالح خود و یا کشور را در التهاب آفرینی می دانند و تا یک اتفاقی پیش می آید و در زمانی که باید همه همت ما صرف مسائل اصلی شود، اینها به این موضوعات دامن می زنند، عده ای نیز از این اتفاقات پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: متاسفانه اینها یک مساله فرعی را به یک حادثه اصلی در کشور تبدیل می کنند، در حالی که هیچ عقل سلیمی و نص شرعی چنین مساله ای را توجیه و تایید نمی کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی مصاحبه ها حریم ها رعایت نمی شود، در دین اسلام نقد افراد جز در موارد ضروری نداریم، رسانه ها باید از نقد افراد گذر کنند و به نقد عملکردها بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست همچنین تاکید کرد: نباید هیچ فرد و یا گروهی حاشیه امن داشته باشند، چرا می بینیم وقتی برخی التهاب آفرینی و اختلاف افکنی می کنند، در حاشیه امن هستند و گاهی نیز تشویق هم می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: ما باید بر اساس رافت و رحمت و سعه صدر با مسائل برخورد کنیم و امیدواریم با مراعات تقوای سیاسی به سمت و سویی حرکت کنیم که خیر و صلاح نظام در آن است./924/ت302/ج

ارسال نظرات