۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۸۴۴۹۲
حجت الاسلام مبلغی:

مسؤولان اختلافات را با تدبیر به وحدت بدل کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت مسؤولان را به عنوان یک امر واجب و تعمد در بهم زدن آن را یک فعل حرام دانسته اند گفت: همه باید به این فرمایش و تاکید رمضانی مقام معظم رهبری عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي
حجت الاسلام احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان عالیرتبه نظام و تاکیدات معظم له در خصوص ضرورت حفظ وحدت مسؤولان نظام، ابراز داشت: وحدت یک اصل مورد تاکید دین مبین اسلام است و در همه منابع اسلامی تاکیدات ویژه ای در این خصوص وارد شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از مبانی و منابع شیعه و اسلام راهی برای تجویز تفرقه نیست اظهار داشت: وحدت و همدلی بزرگ ترین و بیشترین فرصت ها را برای پیشرفت یک جامعه باز می کند تا آنها هرچه بیشتر و توانمندتر و پویا و سریع تر به اهداف اساسی، دینی و معنوی خود دست یابند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی تصریح کرد: البته در یک جای قرآن کریم وحدت نکوهش شده و آن جایی است که بیرون از فضای دین و اعتقاد به خدا، مجموعه ای تصور کنند که بی دینی عامل وحدت شان است، چنین وحدتی را دین به رسمیت نمی شناسد و البته چنین وحدتی پایدار هم نیست.

حجت الاسلام مبلغی، وحدت را اصلی تشکیک ناپذیر خواند و بیان داشت: اگر در درون جامعه اسلامی اختلافی رخ داد باید با تدبیر آن را به وحدت تبدیل کرد و اختلافات را حل نمود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی بر اساس وحدت بوده است ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، بر اساس همین اصل رشد کرده و موفقیت های بسیاری را نیز کسب کرده است و همواره وحدت مردم و مسؤولان به عنوان یک اصل مهم مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور، نیاز کشور به وحدت را مضاعف خواند و با یادآوری فرازهایی از بیانات رهبری در این خصوص اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام، با کمال لطافت، ظرافت و دقت، مساله وحدت را ارائه و مسؤولان را به این امر مهم تاکید و توصیه کردند.

حجت الاسلام مبلغی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار با یک نگاه برخاسته از دین، وحدت را هم در بین مسؤولان و آحاد ملت مورد تاکید و توصیه قرار دادند و ضروری است آحاد مختلف بویژه مسؤولان به این مساله مهم توجه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسؤولان به وحدت و پرهیز آنان از تفرقه تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وحدت مسؤولان را به عنوان یک امر واجب و تعمد در بهم زدن آن را یک فعل حرام دانستند و کارگزاران نظام باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام مبلغی، با تبیین فوائد و ثمرات بیشمار وحدت خاطرنشان کرد: امروز باید قلم ها، بیان ها به سمت و سوی وحدت توجه کند و از همه امکانات نیز به صورت برجسته برای این امر بهره گرفته شود.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: وحدت یک ارزش، حصن و حصار محکم است که نباید هیچ گونه اختلالی در آن وارد شود، با فرو ریختن وحدت روزنه هایی گشوده می شود که هیچ گونه خیری در آن نیست و نتیجه آن نیز چیزی جز شر نخواهد بود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی بیان داشت: همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان و کارگزاران نظام باید در این شرایط به توصیه اکید رمضانی مقام معظم رهبری در خصوص وحدت توجه کنند و با جدیت و تدبیر در این مسیر گام بردارند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات