۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۴۵۷۵
استاد حوزه علمیه:

اسلام هراسی استراتژی غرب در راستای از بین بردن فضای استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم سیاسی با بیان اینکه بیداری اسلامی در جهان شکل گرفته است، گفت:حضور مسلمانانی با هویت اجتماعی و با احساس عزت، آزار دهنده فضای فرهنگی غرب است.
اسلام هراسي


حجت الاسلام مجتبی کاظمی، دبیر کارگروه جریان شناسی فرهنگی معاصر موسسه آموزشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تشدید سیاست اسلام‌هراسی در کشورهای غربی و آمریکا به مناسبت هم زمانی عید فطر با یازدهم سپتامبر، گفت: اسلام هراسی استراتژی غربی در راستای از بین بردن فضای استکبار ستیزی است.

وی ادامه داد: سیاست اسلام هراسی بیش از آن که معطوف به خارج از دنیای غرب باشد مربوط به وضعیت داخلی این کشورها است.

دانش آموخته موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) توضیح داد: اتفاقی که در سالهای اخیر در غرب اتفاق افتاده این است که مسلمانان بر خلاف ادوار گذشته به هویت اسلامی خود افتخار کرده و هویت از دسته رفته خود را بازیافته‌اند.

وی بیان داشت: امروز مسائلی مانند حجاب در غرب به عنوان نمادی از اسلام خواهی و افتخار به هویت اسلامی است.

وی ادامه داد: مقابله با حجاب، مناره سازی و ساخت مساجد نشان از این دارد که جبهه فرهنگی مسلمانان در غرب شکل گرفته و غرب قادر به تحمل آن نیست.

دانش آموخته حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از سیاست های تبلیغاتی اسراییل این است که همیشه خود را در فضای رقیب گونه قرار داده و مظلوم نمایی کند.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه بیداری اسلامی در کشورهای غربی بیش از گذشته بروز و ظهور پیدا کرده است، ادامه داد: امروز مسلمانان در مقابل تمدن غرب که خود را تمدن نهایی بشر معرفی می‌کرد، به هویتی پایدار بر مبنای اسلام تاکید و افتخار می کنند.

وی در پایان گفت: حضور مسلمانانی با هویت اجتماعی و با احساس عزت، آزار دهنده فضای فرهنگی غرب است. /909/ت302/ع



ارسال نظرات