۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۸۴۶۴۴
امام جمعه مشهد:

مسأله زن وحجاب در جامعه به عملیاتی روانی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه درخصوص مسأله حجاب عملیات روانی ایجاد شده است، تصریح کرد: عملیات روانی که پیرامون حقوق زنان در جامعه ایجاد شده است بیان کننده این مطلب است که زن باید همانند مرد کار کند و اگر خانمی چنین نبود او فردی بی هویت و بی‌ارزش است.
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس در جلسه تفسیر سوره یوسف که روز گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد، بیان داشت: در آیه هشت از سوره یوسف بیان شده است «إِذْ قَالُواْ لَیُوسُفُ وَأَخُوهُ أَحَبُّ إِلَى أَبِینَا مِنَّا وَنَحْنُ عُصْبَةٌ إِنَّ أَبَانَا لَفِی ضَلاَلٍ مُّبِینٍ»، آنگاه که (برادران او) گفتند، همانا یوسف و برادرش (بنیامین) نزد پدرمان از ما که گروهى نیرومند هستیم محبوب‏ترند. همانا پدرمان (در این علاقه به آن دو) در گمراهى روشنى است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: عبارت « پدرمان در گمراهى روشنى است »، بسیار تعبیر بدی است و فرزندان نباید نسبت به پدر خود چنین تعبیری را بکار ببرند. متأسفانه بسیاری از جوانان امروز این لفظ را استفاده می کنند واگر این سخن از سوی فرزندی نسبت به پدرش خطاب شود حتما مشکل واتفاقی برای آن فرزند ایجاد می کند

وی اشاره کرد: خدای متعال در آیه یازدهم از سوره یوسف می فرماید «قَالُواْ یَا أَبَانَا مَا لَکَ لاَ تَأْمَنَّا عَلَى یُوسُفَ وَإِنَّا لَهُ لَنَاصِحُونَ»، گفتند، اى پدر تو را چه شده که ما را بر یوسف امین نمى‏دانى در حالیکه قطعاً ما خیرخواه او هستیم؟!

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برادران یوسف برای رسیدن به خواسته خود از عملیات روانی استفاده کردند، عملیات روانی در مسائل سیاسی امروز هم بسیار تأثیر گذار است؛ در عملیات روانی ابتدا یک ارزش برای فرد ایجاد می شود و بعد سوژه برای اینکه ارزش خود را حفظ کند، خواسته ی طرف مقابل را می پذیرد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: یکی از مسایلی که به مسأله زن، حجاب وپوشش دامن می زند عملیات روانی که پیرامون این مسأله ایجاد شده است و می گویند زن باید همانند مرد کار کند وکار مرد ها را انجام دهد و اگر خانمی چنین نبود او را فردی بی هویت وبی ارزش معرفی می کنند؛ بنابراین مشاهده می کنیم که زن فعالیت هایی را که نباید داشته باشد، انجام می دهد تا بی ارزش خطاب نشود.

وی خاطر نشان کرد: ارزش زن در ظرف زنانه بودنش است که به مراتب این ارزش از مرد بیشتر است؛ . در وجود زن اثاری وجود دارد که در وجود یک مرد وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در فیلم های تلویزیونی مسأله حجاب به گونه ای خوبی مطرح نمی شود، زیرا افراد دارای موقعیت های شغلی بسیار عالی و مستعد بدون حجاب و چادر نمایش داده می شوند و افرادی که در سطوح پایین اجتماعی و موقعیت های شغلی هستند با چادر وحجاب اسلامی معرفی می شوند؛ باید به این نکته توجه داشت در جامعه ای که چنین تصویری نسبت به حجاب به نمایش گذاشته شود بی حجابی به عنوان ارزش محسوب می شود./968/پ202/ص

ارسال نظرات