۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۴۹۷۹
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

اسلام هراسی سیاست نومحافظه کاران آمریکایی برای اعمال تبعیض علیه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: نومحافظه کاران آمریکا برای به حاشیه راندن مسلمانان بحث اسلام هراسی را علم کرده و بر مبنای آن موجی از تبعیض به راه انداخته‌اند.
اسلام هراسي / anti islam


حجت الاسلام محمد علی میرعلی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره با تشدید اسلام هراسی در فضای عمومی جهان گفت: اصطلاح اسلام هراسی، از دهه 1990 و پس از فروپاشی شوروی رایج شد.

وی در تبین علل اسلام هراسی، بیان داشت: پس از فروپاشی شوروی، امریکا با مشکلات زیادی در بعد داخلی و خارجی مواجه شد و علی رغم اینکه دشمن بزرگ بلوک غرب از بین رفته بود اما آمریکا در طول سالهای جنگ سرد همواره با ترساندن مردم جهان و جامعه بین الملل از شوروی توانسته بود جامعه بین المللی را زیر سلطه خود درآورد.

محقق علوم سیاسی بیان داشت: سیاست مداران غربی به فکر افتادند و در همین راستا هانتینتون که تئوری پردازی دست نشانده بود، نظریه برخورد تمدن ها را با تاکید بر برخورد تمدن غرب و شرق و به خصوص اسلام مطرح کرد که البته در جامعه علمی جهان با استقبال روبرو نشد.

وی راه اندازی یازدهم سپتامبر را در ادامه مسیر اسلام هراسی عنوان کرد و بیان داشت: شواهد بسیاری موجود است که این حادثه توسط آمریکا و گروه های همسو اتفاق افتاده است.

دانش آموخته موسسه امام خمینی(ره) در ادامه تبیین علل اسلام هراسی از سوی غرب اظهار داشت: امروز آمریکا با گرایش به معنویت و اسلام مواجه است و از سوی دیگر جمعیت مسلمانان در داخل این کشور رو به فزونی است.

وی ادامه داد: نومحافظه کاران برای به حاشیه راندن مسلمانان بحث اسلام هراسی را علم کرده اند و بر مبنای آن موجی از تبعیض به راه انداخته‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام هراسی از طریق رسانه های صهیونیستی، مستشرقین، ایجاد فرق و مذاهب ساختگی، ساخت فیلم و دیگر امور پی گیری می شود، بیان داشت: سیاه نمایی از وضعیت مسلمانان و کریه نشان دادن اسلام از اهداف این پروژه است.

وی اتحاد اسلامی را راهکار مقابله با اسلام هراسی عنوان کرد و بیان داشت: مسلمان باید با وحدت چهره واقعی اسلام را به جهان معرفی کنند.

استاد علوم سیاسی بیان داشت: اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند می توانند وهابیت را که توسط هژمونی سلطه پرورانده شده است، طرد کرده و قرائت های ساختگی از اسلام را افشا کنند.

وی در پایان بیان داشت: تروریسم با روح اسلام مخالف است و در روایات هم از ترور نهی شده است و شایسته است با کمک رسانه ها ساحت اسلام را از تهمت ها منزه کنیم. /909/ت302/ع



ارسال نظرات