۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۴۹۸۲
عضو خبرگان رهبری:

هر گونه صلحی که سبب به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی شود باطل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تجربه تاریخی نشان داده است که مسأله فلسطین در پشت میز مذاکره حل نشده و کم‌ترین اثر جریان سازش که استکبار جهانی آن را طراحی کرده، خروج رژیم صهیونیستی از بحران عدم مشروعیت است.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از این روز به عنوان الگویی اسلامی از سوی امام راحل نام برد و گفت: امام خمینی(ره) در اوج قدرت نظام ستم شاهی، افشاگر روابط پنهان رژیم شاه و رژیم صهیونیستی  بود و مقابله با خطر اسرائیل غاصب برای جهان اسلام را بسیار جدی و پی گیرانه دنبال می کرد.

وی با اشاره به این‌که امام راحل از همان آغاز وجهه اسلامی و بعد اعتقادی مبارزه با رژیم صهیونیستی را کارسازترین روش برای بسیج ملت مظلوم فلسطین و جلب حمایت امت اسلام از آنان معرفی کرد، افزود: حضرت امام خمینی‌(ره) با رویکردی آگاهانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و فرمودند روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، روز حیات اسلام است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: از این رو امروز مسأله فلسطین یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است و از سوی دیگر یکی از اساسی ترین چالش های سیاست خارجی استکبار جهانی به شمار می رود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در این میان نسل نوخواسته فلسطین نه تنها به ذلت تن نداده اند، بلکه با روی آوردن به مایه‌ها و انگیزه‌های اسلامی، تمسک به ایمان دینی و ورود در عرصه جهاد اسلامی، عزم خود را برای استقامت و ایستادگی و مقابله با تجاوزگران صهیونیستی، جزم ساخته اند.

نماینده ولی فقیه در گلستان مهم‌ترین راه و رویه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را برپایی هر چه باشکوه تر روز جهانی قدس عنوان کرد و گفت: امام راحل‌(ره) روز جهانی قدس را بنا نهادند و این مراسم باید در همه کشورهای اسلامی همزمان برگزار شود.

امام جمعه گرگان همچنین به طرح دروغین بیگانگان برای ایجاد صلح در فلسطین از سوی برخی قدرت‌های استکباری اشاره کرد و یادآور شد: تجربه تاریخی نیز نشان داده است که مسأله فلسطین در پشت میز مذاکره حل نشده و کمترین اثر جریان سازش که استکبار جهانی آن را طراحی کرده، خروج رژیم صهیونیستی از بحران عدم مشروعیت است.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین هرگونه راهکاری که به گونه ای رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و بر سر حقوق ملت فلسطین معامله کند، پذیرفتنی نیست و در حال حاضر راهکار اصلی، همان است که فرزندان قهرمان فلسطین و جریان انتفاضه در پیش گرفته اند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمائی روز جهانی قدس گفت: با این حضور گسترده در این راهپیمائی و اجتماعات بزرگ و عظیم این چنینی، ریشه این غده سرطانی به زودی از بین خواهد رفت و این اجتماعات و حضور گسترده مردم در این مراسم در بلاد اسلامی در کنار سایر بلاد اسلامی جهان، این موضوع را تحقق خواهد بخشید.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمائی روز جهانی قدس، گفت: سرزمین قدس و مسجد الاقصی قبله اول مسلمین است و در واقع این سرزمین قطعه ای از بلاد اسلامی است که تمام فقهای مذهب شیعه برای آن احترام خاصی قائل هستند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این‌که همه ی ملل اسلامی در سراسر جهان باید دست به دست هم دهند تا متجاوزین را بیرون کنند و این یک تکلیف شرعی و اسلامی است، ادامه داد: حدود 60 سال پیش انگلیس یک غده سرطانی در مرکز اسلام کاشت و امروز رژیم صهیونیستی در مرکز و قلب اسلام قرار گرفته و باید سریع‌تر از این مرکز خارج شود.

وی ادامه داد: انگلیس قصد داشت اجازه ندهد یک دولت اسلامی مقتدر در این منطقه باشد تا خود بر منطقه اشراف داشته باشد، به همین دلیل نیز امپراطوری عثمانی را برهم زد.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، حمایت از فلسطین را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران، مسأله ای عقیدتی دانست و افزود: مسأله فلسطین، برای ما و مردم ما، یک تاکتیک و حتی استراتژی سیاسی نیست؛ بلکه مسأله دل و ایمان است به همین علت، ملت ایران در روز قدس در سراسر کشور به صحنه می آیند و احساسات حقیقی خود را در دفاع از مظلومان فلسطین بیان می‌کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات