۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۸۵۱۰۷
با همکاری مبلغان حوزه علمیه؛

خانه فرهنگ بانوان در روستاهای مازندران راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از راه اندازی خانه فرهنگ بانوان روستایی با هدف گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی با همکاری مبلغان حوزه علمیه خبر داد.
مدير كل بانوان و امورخانواده استانداري مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، زهرا شرف الدین، مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری مازندران، امروز دردیدار با نماینده ولی فقیه در استان، از راه‌اندازی خانه فرهنگ بانوان روستایی در استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح گسترش فعالیت های فرهنگی در همه ی روستاهای استان و همچنین تشکیل سازمان های مردم نهاد از بانوان فعال روستاها است
.

وی از حضور مبلغان حوزه علمیه در این خانه های روستایی خبر داد و افزود: مبلغان حوزه علمیه با حضور ثابت در این خانه فرهنگی به تقویت باورهای و آموزهای دینی خواهند پرداخت.

مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری مازندران، اجرای این طرح را از محل اعتبارات بخش فرهنگی دهیاری ها عنوان و و بیان کرد: اکنون این طرح به صورت پایلوت در 20 روستای شهرستان ساری در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

شرف الدین ادامه داد: مبلغان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به روستای مورد نظر معرفی شده و با تشکیل هسته مرکزی که شامل زنان فعال و کارآمد روستا بوده پس از بررسی نیازمندی های زنان روستایی، متناسب با نیازمندی های فرهنگی روستا، کلاس های آموزشی برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین با اشاره به راه اندازی طرح رحمت بیان داشت: حدود دوهزار کلاس آموزشی برای فراگیری مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی طی سه سال اخیر در استان برگزار شده است.

وی از شرکت حدود 63 هزار زن خانه‌دار در این دوره های آموزشی خبر داد و ادامه داد: در این طرح مباحث قابل طرح از سوی مربیان به بانوان آموزش داده شد.

شرف‌الدین تشکیل کانون رحمت، ایجاد پارک بانوان، ساماندهی مربیان و مبلغان دینی از جمله فعالیت های اداره کل بانوان و امور خانواده استان اعلام کرد و ادامه داد: این اقدامات در راستای حضور با نشاط زنان در جامعه و نیز گسترش و ترویج معارف دینی صورت گرفته است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه سخنان خود بر تدوین شناسنامه فرهنگی آموزشی روستاها تأکید کرد و گفت: با توجه به این‌که روستاها جامعه هدف بسیاری از فرقه های ضاله و مروجان خرافات و عرفان های نوظهور هستند و از طرفی نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی زیربنایی در روستاها کاملا ضرورت دارد./950/پ202/ص

ارسال نظرات