۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۵۱۴۵

زمزمه های عاشقانه «الهی العفو» ملت ایران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و شب زنده داری مؤمنان و مسلمانان در سراسر کشور در اولین شب از لیالی قدر در اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها برگزار شد و ملت ایران در این شب بزرگ، زمزمه های عاشقانه الهی العفو را از عمق جان سردادند.
مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در اولین شب از شب های قدر، مردم خداجوی ایران در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، با حضور در اماکن متبرکه، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی در این شب به راز و نیاز با معبود خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، مراسم احیا و عزاداری شب ضربت خوردن مولای متقیان در شهر مقدس قم، نیز همچون دیگر شهرهای کشور با حضور اقشار مختلف مردمی در حرم مطهر کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی برگزار شد.

بر اساس این گزارش مراسم عزداری حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از ساعات ابتدایی شب گذشته با حضور مردم خداجوی، شیعیان و شیفتگان مولای متقیان برگزار شد و تا سحرگاه نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافت.

در این مراسم معنوی، سخنرانان به تبیین مناقب این امام همام پرداختند و مداحان نیز در مصیبت اولین شهید محراب به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند.

حجت الاسلام پناهیان از اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی در جمع عزاداران با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، بر ضرورت بهره گیری مؤمنان و مسلمانان از این فرصت جهت تذکیه نفس و زدودن زنگارها از قلب تاکید کرد و بیان داشت: در این شب بزرگ و بی نظیر، مقدرات انسان تعیین می‌شود و باید سعی کنیم از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

وی در ادامه سخنان خود، عاقبت به خیری را مهم ترین اصل در زندگی یک انسان دانست و با بیان اینکه هر کسی نگران عاقبت به خیری خود نباشد ایمانش ضعیف است گفت: مولای متقیان حضرت امیرمؤمنان(ع) تا لحظه آخر نگران عاقبت به خیری خود بودند و زمانی که ضربه ابن ملجم ملعون بر فرق مبارک ایشان وارد آمد، فرمودند به خدای کعبه رستگار شدم.


این گزارش می افزاید، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز سحرگاه شب نوزدهم ماه رمضان در حرم کریمه اهل بیت به ایراد سخن پرداخت و مراسم احیا و قرآن به سر را اجرا کرد.

وی در سخنانی از شب قدر به عنوان شبی استثنایی و شب رقم خوردن سرنوشت انسان یاد و تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی این فرصت استثنایی را در اختیار ما قرار داده است و ما باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برداری و استفاده کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: لیله القدر شب بسیار مبارکی است که در آن بر اساس حکمت های الهی، امور تکمیل و تنظیم می شود، در این شب برای کل سال امور افراد اعم از خیر و شر تقدیر می شود.

آیت الله بوشهری تاکید کرد: شب قدر، شب تغییر و تحول سرنوشت انسان ها است، ما باید سعی کنیم از تک تک لحظات عمر خود برای بندگی و اطاعت خداوند تبارک و تعالی استفاده کنیم.

گفتنی است، در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) نیز مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد و وی در سخنانی با بیان این که شب قدر، شب تعیین مقدرات است، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند خداوند به صورت اجباری مقدرات را تعیین می‌کند در حالی که این برداشت اشتباه است.

وی افزود: خداوند حکیم است و شخص حکیم بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد؛ بنابراین خداوند حکیم تقدیراتش هم حکیمانه است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هر قدر ایمان، اخلاق و اعمال ما بهتر باشد، به همان نسبت مقدارت ما در شب قدر عالی‌تر خواهد بود؛ زیرا تقدیر و تعیین از سوی خداوند براساس شایستگی ها صورت می‌گیرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات