۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۸۵۳۹۵
مدیر کل ارشاد خراسان شمالی:

رونق فعالیت های فرهنگی نیازمند ترویج گفتمان فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای رونق فرهنگ، باید گفتمان فرهنگی و هنری در جامعه گسترش یابد.
رونق فعالیت های فرهنگی نیازمند ترویج گفتمان فرهنگی در جامعه است
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد رضا سوقندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در جمع پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان با اشاره به رسالت هنر در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی بر شناخت هرچه بیشتر این رسالت از سوی جامعه هنری تأکید کرد.

وی غالب شدن گفتمان فرهنگی و هنری را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر گفتمان پیرامون فرهنگ و هنر از رونق بیافتد، هنر فراموش می شود.

وی در ادامه با عنوان اینکه خلق اثر هنری ماندگار، وظیفه کادر اداری نیست، به وظایف این اداره کل اشاره کرد و گفت: ما با حمایت، هدایت و نظارت موظف هستیم بستر ها و زمینه ها را برای حضور هنرمندان فراهم کنیم و شأن ما خدمتگذاری است.

سوقندی همچنین با بیان اینکه ما باید افق و چشم انداز هنر نمایشی را بشناسیم و برمهندسی هنری در جهت رشد و ارتقاء کیفی و کمی بیشتر تأکید کرد.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره سراسری هنرهای نمایشی جوانان مساجد کشور و نیز همایش سراسری علمی، پژوهشی تأتر رضوی در مهرماه سال جاری، حلقه های تکمیل کننده این مهندسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با بیان اینکه امروز هنر تئاتر رغبای سرسختی چون سینما، تلوزیون و اینترنت دارد، تلاش برای این مهم را ضروری دانست و آموزش، برنامه ریزی، نقد پذیری و نیز تعامل و همفکری فراشهرستانی و استانی هنرمندان را به عنوان راهکار تحقق افق هنر استان اعلام کرد.

سوقندی همچنین نشر تفکر بسیجی و تولیدات با مضامین ارزشی و بسیج را مورد تأکید قرار داد و گفت: از هم اکنون به فکر تولید با مضامین اندیشه بسیجی باشیم./966/د102/س
ارسال نظرات