۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۸۵۴۲۲
امام جمعه جلفا:

امام علی محور وحدت مسلمین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: بسیاری از فرصت های وحدت موجود در جهان اسلام با نقشه های شوم دشمنان تبدیل به تهدید شده است.
امام علی محور وحدت مسلمین است
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه در جهان اسلام فرصت های بی بدیلی برای اتحاد مسلمین وجود دارد، اظهار داشت: این محورها و فرصت ها غالبا بر اساس اشتراکات مذهبی و عقیدتی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه تقسیمات سیاسی و جغرافیایی نباید عاملی برای عدم همگرایی مسلمانان باشد، گفت: در بحث وحدت امت اسلام اشتراکات قومیتی به علت پراکندگی جمعیتی مسلمانان در نقاط مختلف جهان کمتر مورد توجه است.

امام جمعه جلفا ادامه داد: علی(ع) جلوه ای از اتحاد اسلامی است و بایستی مورد توجه محققان و پ‍ژوهشگران اتحاد اسلامی قرار گیرد، چرا که این شخصیت بزرگ بسیاری از ملزومات اتحادبخشی را با خود دارند.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه بسیاری از فرصت های موجود در جهان اسلام با نقشه های شوم دشمنان تبدیل به تهدید شده است، تصریح کرد: چگونه است که جانشن و خلیفه رسول خدا که تمام مسلمین در خلافت وی متفق القول هستند، مایه اختلاف مسلمین می شود.

وی به توصیه های مراجع بزرگ شیعه در مورد اتحاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مراجع ما بر خلاف مراجع برخی فرق ضاله دائما بر حفظ اتحاد و یافتن نقاط اشتراک تاکید دارند و شیعیان را از مطرح نمودن مباحث اختلاف برانگیز بر حذر می دارند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون رهبران برخی فرق به ضاهر اسلامی درصدد تعمیق اختلافات میان فرق هستند، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تا این تصمیمات شوم به نتیجه برسد، چنانچه در گذشته نیز محورهای اتحاد اسلامی با دسایس دشمنان به زمینه ای برای اختلاف تبدیل شده بود.

وی نپرداختن به تمامی حقایق و ابعاد حکومتی و شخصیت علی(ع) را، ظلم در حق ایشان دانست و گفت: باید در منابر و مساجد عظمت و ذکر علی(ع) یادآوری و بیان شود./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات