۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۵۵۸۱
امام جمعه قم:

ملت ایران تا آخرین لحظه پای پرچم ولایت فقیه ایستاده است/ مسلمانان اجازه ندهند دولت های سازشکار آرمان فلسطین را از بین ببرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، نسبت به نقشه های استکبار جهانی و برخی از سران مزدور و خیانتکار عرب نسبت به مساله فلسطین وطرح های سازش هشدار داد و از ملت های مسلمان دنیا خواست با هوشیاری کامل اجازه ندهند چنین اتفاقی رخ دهد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه باید دایره مخلصان را افزایش دهیم، سیره مقام معظم رهبری را جذب حداکثری و دفع حداقلی دانست.

وی جدا کردن شخصیت ها و چهره های برجسته از نظام اسلامی را یکی از توطئه های دشمنان عنوان و تصریح کرد: دست معجزه آسای ولی فقیه و مقام معظم رهبری است که تلاش می کند کسانی که از انقلاب دور شده اند را برگرداند؛ مقام معظم رهبری با تدبیر، درایت، حکمت و مصلحت افراد را کنار خود نشانده اند، اما دشمن می خواست آنها را بی آبرو کند و البته در این بین باید خود این شخصیت ها نیز بیش از پیش مراقب خود باشند.

تخطی کنندگان از اصول انقلاب، از دایره وحدت خارج هستند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با تقدیر از مدیریت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در طول دوران تصدی ایشان بر منصب ولایت فقیه ادامه داد: ولی فقیه در عصر غیبت نائب امام زمان(عج) است، در فتنه سال گذشته، اگر تدبیر و سیاست های رهبری نبود، کشور از دست رفته بود.

امام جمعه قم افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، با تدبیر، نورانیت و سعه صدری که داشته و دارند انقلاب اسلامی را حفظ کرده اند و ما با صدای رسا اعلام می کنیم، دنیا بداند ملت ایران تا آخرین لحظه پای پرچم ولایت فقیه محکم ایستاده است و در این راه از همه چیز خود می گذرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه وحدت باید بر مبنای اصول باشد، گفت: نکته ای که رهبری به آن اشاره و تاکید کردند بسیار مهم و هوشمندانه است، وحدت ما با افراد باید بر اساس اصول باشد و هرفردی که از این اصول تخطی کند، از دایره وحدت و مجموعه ما خارج خواهد بود.

روز قدس، لیله القدر تاریخ اسلام است

امام جمعه قم در ادامه با قدردانی از حضور حماسی و پرشور آحاد مختلف ملت در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: ما از مراجع تقلید تشکر می کنیم که با پیام ها و حضورشان در صحنه راهپیمایی مردم را ارشاد کردند، ملت ایران نیز امروز وفاداری خود را به آرمان فلسطین نشان دادند.

خطیب جمعه قم، با اشاره به ابعاد و دستاوردهای حضور پرشور امت اسلام در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: مسلمانان جهان با حضور گسترده خود و با فریادهای رسا کاری کردند که حتی رژیم صهیونیستی و حامیان این غده سرطانی تصور نابودی فلسطین را از سر بدر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، روز جهانی قدس را لیله القدر تاریخ اسلام دانست و گفت: امت اسلام باید بیدار و هوشیار باشد و تا مطلع الفجر ملت های آزاده و آزادی قدس شریف از پای ننشیند و دست از تلاش برندارد.

وی با محکوم کردن طرح های سازش تاکید کرد: ملت های مسلمان اجازه ندهند که دولت های سازشکار و خیانتکار این آرمان فلسطین را از بین ببرند و ما امروز در خیل عظیم اجتماع راهپیمایان روز قدس، حمایت قاطعانه خود را از مردم فلسطین تا محو و نابودی کامل اسرائیل غاصب، اعلام می کنیم.

مسؤولان باید گوش به فرمان رهبری باشند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبری از گزارش ارائه شده توسط رییس جمهور ابراز رضایت کردند و گفتند: ملت به شعارهای شما از جمله استکبار ستیزی، پایبند بودن به دین و شرع و عدالت گستری دل بسته است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبری در این دیدار تاکید کرد: مقام معظم رهبری از مجلس خواستند تا با دولت تعامل داشته باشد؛ از دولت نیز خواستند انتقادپذیر بوده و سعه صدر داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما به مسؤولان نظام جمهوری اسلامی افتخار می کنیم گفت: مسؤولان باید گوش به فرمان و هدایت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری باشند.

مردم به داد سیل زدگان پاکستان برسند

استاد حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به سیل ویرانگر پاکستان، ضرورت امداد رسانی به سیل زدگان را متذکر شد و گفت: خوشبختانه دولت و ملت ما در این زمینه کمک های خوبی کرده اند، اما باید توجه داشت سیل زدگان کشور پاکستان در شرایط بسیار ناگواری به سر می برند و همچنان محتاج کمک های مردم هستند.

وی با ابراز تاسف از کم توجهی سازمان های بین المللی در قبال این فاجعه انسانی کم سابقه ابراز داشت: سازمان ها، نهادهای بین المللی و سایر کشورها در این مساله آنچنان جدی نیستند و به وظایف خود در قبال سیل زدگان عمل نمی کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: آمریکای جنایتکار به جای اینکه کمکی به سیل زدگان پاکستانی بکند، در فکر بمباران این کشور است؛ ننگ و نفرین خدا و بندگان خدا بر این آمریکای جنایتکار. /924/پ201/ص
ارسال نظرات