۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۶۳۴۴
در بیانیه ادیان توحیدی اصفهان تاکید شد؛

پشت پرده اهانت به قرآن سنجش حساسیت جوامع برای ایجاد خشونت و تفرقه است

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه‌ ادیان توحیدی اصفهان با صدور بیانیه ای اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم کرد.
بيانيه
به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، دبیر خانه ادیان توحیدی اصفهان با صدور بیانیه ای اهانت کشیش آمریکایی در ایالت فلوریدا و اهانت های صورت گرفته در آمریکا به ساحت قرآن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اهانت کشیش آمریکایی ایالت فلوریدای آمریکا و برنامه‌ریزی برای سوزاندن قرآن در سالروز حملات تروریستی 11 سپتامبر موجب تأسف و دریغ مؤمنان و پیروان همه‌ ادیان است.

پیروان ادیان توحیدی اصفهان در این بیانه با تصریح بر اینکه اهانت به قرآن، که حاوی تعالیم مشترک بین همه‌ی ادیان الهی است، نه تنها توهین به اسلام، بلکه توهین به همه‌ی ادیان دیگر و تعالیم انبیای گذشته است وادامه می دهند: این اقدام اهانت‌آمیز که جز پراکندن بذر کینه و دشمنی در بین مؤمنان به ادیان الهی، نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت، از طرف همه‌ افراد آزاده‌ای که به صلح و آبادانی جامعه‌ی بشری می‌اندیشند، محکوم است.

بیانیه می افزاید: به راحتی می‌توان تصور کرد که چنین اتفاقات تأسف‌آوری که هدفی جزبرهم زدن آرامش و همزیستی خداپرستان وافراد طالب صلح و دوستی ندارد، نمی‌تواند عمل و قول یک کشیش ساده باشد و در پس این اقدامات، اهداف و دست‌های دیگری پنهان است که سعی دارد میزان حساسیت جوامع دینی و الهی را برای انجام اقدامات بعدی بسنجد و در لوای اهانت به آموزه‌های الهی ، زمینه‌ی ایجاد خشونت و تفرقه را در میان آنان مهیا سازد .

در انتهای پیام آمده است: دبیرخانه‌ی ادیان توحیدی ضمن اعلام انزجار از این اقدام موهن، باور دارد که پیروان همه‌ی ادیان الهی باید با زنده‌ نگهداشتن روح برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز،‌ با تدبیر و هوشیاری کامل از مطرح شدن چنین مسایل تفرقه‌برانگیزی در آینده جلوگیری کنند./965/د102/ص

ارسال نظرات