۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۶۴۹۱

سال تحصیلی حوزه علمیه بناب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بناب برگزار شد.
آغاز سال تحصيلي حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه شهرستان بناب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی این مرکز علوم اسلامی در سخنانی با استناد به آیات و احادیث اظهار داشت: اگر بعد از غیبت امام زمان(عج) علمایی نبودند که مردم را به خدا دعوت کرده و از دین خدا دفاع نمایند و بندگان خدا را از شر شیطان حفظ کنند، یک نفر متدین در روی زمین باقی نمی ماند.

وی با اشاره به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری در رابط با حوزه و روحانیت گفت: علمای اسلام طی سال های طولانی همچون ستاره های پرفروغی در راه دفاع از اسلام ناب مجاهدت های بسیاری کردند و این امانت سنگین را به ما سپردند و امروز وظیفه ماست که با تکیه بر سیره و منش آنها عملا قرآن و سنت را در جامعه ترویج کنیم.

مدیر حوزه علمیه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش عظیم حوزه و روحانیت در مبارزه با انحرافات و کج روی ها گفت: اگر حوزه و روحانیت را از جمهوری اسلامی حذف کنیم، این جمهوری نیز همچون جمهوری های فاقد معنویت و فاقد ارش های الهی غربی خواهد بود.

وی همچنین با یادآوری نامگذاری امسال به نام همت و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مخاطب پیام رهبر فرزانه انقلاب همه اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیان است و با توجه به نیازهای جامعه، بایستی همه طلاب به تحصیل جدی، مدیریت زمان، نظم در امور، پیش مطالعه، مباحثه و ورزش بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت نفرت‌انگیز به قرآن کریم در آمریکا گفت: دشمن تاکنون همه گونه هجمه اعم از نظامی، سیاسی و فرهنگی را به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی آزموده ولی با عنایات پروردگار متعال و هوشیاری و مجاهدت مومنین به اهداف خود نایل نشده است.

وی با تکید بر اینکه اهانت به قرآن حاکی از جنون ناتوانی دشمن است، گفت: در شرایطی که ناتوی فرهنگی دشمنان بیداد می کند، رسالت همگان دفاع از آرمان های اسلام و قرآن است.

همچنین حجت الاسلام سیدموسی آتش زر از اساتید حوزه علمیه بناب در خسنانی با اشاره به شرایط خاص کشور، مسئولیت طلاب و حوزه ها را سنگین دانست و آنان را به تحصیل معارف اهل بیت علیهم السلام توام با انگیزه قوی و تلاش روزافزون توصیه کرد.

وی گفت: شهدا با خلوص نیت شجره طیبه انقلاب اسلامی با خون خود آبیاری کردند از این رو وظیفه علما و طلاب و سربازان امام زمان(عج) این است که با تقوی و نظم در امور فعالیت کنند و تعلیم و تعلم را به عنوان عبادت بزرگی جدی بگیرند./935/پ202/ص
ارسال نظرات