۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۸۶۹۷۸
آیت الله نظری:

زهد مالی رهبر معظم انقلاب الگویی برای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که ساده زیستی و زهد مالی رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام راحل است، گفت: رهبر معظم انقلاب فردی باکفایت، مدیر، مدبر و زاهد برای اداره نظام اسلامی هستند.
آيت الله نظري
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، آیت الله عبدالله نظری، ازعلمای مازندران، شب گذشته دردیدار رییس سازمان حج و زیارت دربیت خود در ساری، به نقش تأثیر گذار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدیریت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای نعمتی الهی برای نظام هستند و خداوند ایشان را حفظ خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای فردی باکفایت، مدیر، مدبر و زاهد برای اداره نظام اسلامی هستند

وی با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی ذاتاً انسان با جلالتی هستند، گفت: ایشان فردی باکفایت، مدیر، مدبر و زاهد برای اداره نظام اسلامی هستند و در دوران مدیریتی خود نیز این مسأله را کاملاً به اثبات رساندند.

این استاد درس خارج فقه واصول با اشاره به این که والد محترم رهبر معظم انقلاب اسلامی از علمای بزرگ بودند، ادامه داد: جد و خاندان ایشان نیز از بزرگان بوده و دارای کمالات بودند.

کف نفس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی است

آیت الله نظری کف نفس را یکی از مهم‌ترین ویژگی های رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این خیلی مهم است که ایشان با آن درجه علمی بالا به احترام مراجع عظام تقلید مرجعیت را نپذیرفتند و این نکته بسیار حائز اهمیتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی زهد مالی ایشان است که به عنوان یک الگو در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد؛ ایشان در مقام رهبری در خانه ای استیجاری زندگی می کنند و حتی خانه پدری خود در مشهد را به کتابخانه اهدا کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه خاصی به مناطق محروم دارند

وی در ادامه به سفر چند سال اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به مازندران و توجه ایشان به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: رهبری توجه خاصی به مناطق محروم دارند و در آن سفر پربرکت نیز مصوبات خوبی برای عمران و آبادی برخی منطق مازندران داشتند.

آیت الله نظری به بیان خاطراتی از امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به این که امام خمینی‌(ره) زمانی از بنده پرسید اهل کجای مازندران هستید و من گفتم اهل سوادکوه، امام از وضع مردم آن دیار پرسیدند و از همان جا دریافتم که ایشان انسان باتدبیری هستند و وضعیت زندگی مردم برایشان با اهمیت است من هم گفتم وضع مردم بد نیست، ایشان آهی کشیدند و گفتند ایران استعداد دارد 180 میلیون نفر را به وضع روز اداره کند.

ساده زیستی و زهد مالی رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام راحل است 

این استاد درس خارج فقه و اصول با اشاره به این که امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ساده زیستی و زهد مالی همانند هم هستند، ادامه داد: امام راحل نیز هیچ گاه اجازه ندادند که برای بستگان نزدیکشان در دستگاه حکومت شغلی تهیه شود و رهبر معظم انقلاب نیز همین گونه هستند و این بسیار مهم است و خدا آن رهبر فقید را رحمت کند و حضرت آیت الله خامنه‌ای را برای ملت ایران و جامعه اسلامی حفظ کند.

مقام و منصب همه رفتنی و اعتباری است

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود نام نیک را بهترین سرمایه برای انسان در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: مقام و منصب همه رفتنی و اعتباری است و آن چیزی که برای انسان می ماند نام نیک و کار خیراست.

وی با تأکید براین که به معیشت مردم باید بیشتر رسیدگی شود تا رضایت عمومی حاصل شود، ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به مازندران تشریف آوردند ایشان دستور دادند وضعیت آب و نیز بیمارستان در شهرستان سوادکوه به صورت جدی پیگیری شود و در ادامه به تصویب رسید.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که هفتاد هزار متر مربع زمین‌ برای احداث بیمارستان در شهرستان سوادکوه به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت، افزود: بنای آن بیمارستان که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب بود به سرعت انجام شد؛ اما متأسفانه علیرغم گذشت چندین سال از ساخت بنای آن ساختمان مسؤولان نسبت به تجهیز مناسب آن بی‌توجه هستند و من هم چندین بار در منابر و خطابه‌های خود گفتم آیا تجهیزات این بیمارستان را نیز رهبر معظم انقلاب باید بیایند انجام دهند؟.

مسؤولان مکرراً نگویند فلان کار توجیه ندارد، نیازهای مردم بسیار مهم است و توجیه هم دارد تنها حرف های آنها است که توجیه ندارد

آیت الله نظری توجه به عمران آبادای و درمان را جزء نیازهای ضروری درهر کشوری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی باید به نیازهای ضروری و اولیه مردم مناطق محروم توجه خاصی داشته باشند و مکرراً نگویند که فلان کار توجیه ندارد، نیازهای مردم بسیار مهم است و توجیه هم دارد تنها حرف‌های آنها است که توجیه ندارد.

وی با اشاره به این که نیارهای ضروری مردم به خوبی برآورده نمی شود، اضافه کرد: این وظیفه مدیران پایین دست است که باید به صورت جدی مسائل را پیگیری کنند و پشت گوش نیاندازند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در سازمان حج و زیارت کشور در اعزام مردم دیندار و مؤمن کشور به حج و عتبات و عالیات، تصریح کرد: اگر مسأله نا امنی دربرخی اماکن زیارتی کاهش یابد به یقین میزان استقبال مردم نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

آیت الله نظری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فرهنگ دینی فرهنگی بسیار کامل و قوی است، افزود: حرکت بشر باید براساس همین فرهنگ باشد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز در این دیدار، با بیان این که سالانه 5/2 میلیون نفر از کشور به عربستان، عراق و سوریه اعزام می‌شوند، گفت: بیشتر برنامه‌های سازمان حج و زیارت در این موضوع زیارت، ساماندهی و نظارت بر اعزام است.

علی لیالی، رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که میزان اعزام عمره از سال 76 تاکنون پانزده برابر شده است، خاطرنشان کرد: تنها سال گذشته میزان اعزام به عتبات و عالیات از استان چهل هزار نفر بوده و امسال به هفتاد هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان این که قیمت نهایی عمره مفرده تاکنون مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: تعیین نرخ عمره مفرده بستگی به نرخ دلار دارد که به زودی مشخص می شود.

لیالی در ادامه سخنان خود به سفر چند هفته اخیر خود به همراه حجت الاسلام قاضی عسکر به الجزایر اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان رده بالا و مردم آن کشور احترام ویژه‌ای برای علما و روحانیان ایران قائل هستند، تصریح کرد: آنها به ویژه رییس جمهور آن کشور نسبت به انقلاب، امام و رهبری انقلاب احترام فوق العاده ای داشتند./950/پ201/س
ارسال نظرات