۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۸۷۱۰۲
نماینده مجلس شورای اسلامی:

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به بلوغ پژوهشی در علوم انسانی رسیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به روند مطلوب و ارزنده فعالیت‌های این مرکز علمی گفت: حوزه علمیه باید در سیاستگذاری‌های کلان کشور مؤثر باشد.
بازديد حجت الاسلام بنابي از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام‌ علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اشاره به سابقه فعالیت پژوهشگاه از دوران دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و ادامه آن تا زمان حال، نگرش توحیدی به علوم انسانی را امری مهم و ضروری و لازمه کارآمدی این علوم دانست.

وی افزود: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اکنون به بلوغ پژوهشی خود رسیده است و بدین جهت باید در جهت اثبات خود حرکت کند.

حجت‌الاسلام‌ بنایی فعالیت‌های حوزه در علوم انسانی را مهم‌ترین حرکت در زمینه بازسازی این علوم خواند و تأکید کرد که فاصله میان قم و فضای اجرایی کشور بایستی کمتر شده و حوزه علمیه در سیاستگذاری‌های کلان کشور مؤثر باشد.

گفتنی است، رییس روابط عمومی پژوهشگاه در ابتدای این نشست، ضمن معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به بیان اجمالی تاریخچه و اهم اهداف و فعالیت‌های پژوهشگاه پرداخت.

محمدحسین کاظمی‌زاده، اسلامی‌ و بومی‌سازی علوم انسانی را مهم‌ترین رسالت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد و برگزاری همایش های متعدد و انتشار بیش از یکصدو هفتاد عنوان کتاب و 5 فصلنامه علمی پژوهشی را از جمله اقدامات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای گسترش علم دینی دانست.

در ادامه قائم‌مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، فلسفه وجودی پژوهشگاه را ایجاد تحول در علوم انسانی و کارآمدسازی آن بر اساس فرهنگ دینی و بومی دانست و با اشاره به ارتباطات و تعاملات علمی پژوهشگاه با نهادهایی نظیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، به بیان برخی از مشکلات و موانع فعالیت پژوهشگاه حوزه ودانشگاه در عرصه تولید علم دینی پرداخت و خواستار اختصاص بودجه مناسب برای تکمیل پروژه عمرانی پژوهشگاه شد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین مسعود آذربایجانی همچنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را مرکزی استراتژیک و ملی خواند و اهمیت فعالیت در زمینه بازسازی علوم انسانی را از آن جهت دانست که این علوم سایر علوم را نیز هدایت می کنند.

در ادامه حجت الاسلام علی‌محمد‌ حکیمیان معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری، دکتر عبداله توکلی معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت الاسلام‌ سعیدی روشن رییس پژوهشکده علوم اسلامی و مدیر گروه قرآن‌پژوهی و خالقی مدیر گروه بودجه، تشکیلات و تحول ادرای پژوهشگاه، هریک در سخنانی به ابراز نظرات و راهکارهای مورد نظر خود در خصوص رفع مشکلات موجود بر سر راه تکمیل پروژه عمرانی پژوهشگاه پرداختند./918/د102/س
ارسال نظرات