۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۸۷۱۳۴
بازخوانی پرونده تحول در حوزه (13)؛

در بحث پژوهش های حوزوی با فقدان اطلاع رسانی مناسب روبرو هستیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اطلاع رسانی تخصصی در فضاهای مجازی توسط پژوهشکده های حوزوی از نیازهای امروز است.
پژوهش

حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون پژوهش در حوزه علمیه گفت: امروز مؤسسات زیادی در قم به امر پژوهش مشغول هستند و به جریان تولید علم کمک می کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز شاهد هستیم که موسسات پژوهشی نوین تاسیس شده و موسسات دیگری هم که بوده‌اند، تقویت شده اند.

وی بیان داشت: یکی از انتقادهایی که می توان از نظام پژوهشی در حوزه داشت، فقدان اطلاع رسانی مناسب در امر پژوهش های حوزوی است که حتی موسسات موجود که به یکدیگر نیاز دارند، از فعالیت های انجام شده یکدیگر بی اطلاع هستند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: پژوهشگاه های بزرگ برای به روز بودن فعالیت های خود و تولید علم باید اطلاعات خود را در دسترس جامعه علمی قرار دهند.

این محقق حوزوی اظهار داشت: اگر جدیدترین دستاوردهای تحقیقی در دست پژوهشگران نباشد، دیگران باید از نو آغاز کنند از این رو باید مجلاتی در راستای معرفی کارهای تحقیقاتی انجام شده، منتشر شود.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: هر کاری که بخواهیم در عرصه تبلیغ، رسانه و آموزش انجام دهیم باید با پشتوانه پژوهش سامان یابد.

وی ادامه داد: باید با پژوهش، بایسته های فرهنگ اسلامی را استخراج کرده و در زوایای گوناگون نشر دهیم.

این محقق حوزوی بیان داشت: استانداردهای تحقیق باید در حوره علمیه مورد توجه قرار گیرد. امروز مشکل ما این است که موسسات تحقیقاتی یا آیین نامه ای ندارند یا آیین نامه های آنان یکسان نیست و هر کس با ملاک های خود، تحقیق را سامان می دهد.

وی گفت: همچنین عدم ارتباط بین آموزش و پژوهش از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه ریزی شیوه ای صحیح تر به خود بگیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات