۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۷۲۰۳
در گیلان برگزار می‌شود؛

همایش علمی و پژوهشی نماز در آموزه‌های رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ارسال بیش از نود اثر به دبیرخانه جشنواره نماز در آموزه‌های رضوی استان خبر داد.
جشنواره نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمید پور عیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از ارسال بیش از نود اثر به دبیرخانه جشنواره نماز در آموزه های رضوی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 85 مقاله به داوری جشنواره راه یافته است.

وی با اشاره به این‌که بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از استان های، گیلان، زنجان، مازندران تهران، اردبیل و خراسان رضوی بوده است، افزود: 21 استان کشور در این جشنواره علمی و پژوهشی حضور دارند که 50 درصد از افراد شرکت کننده در سطح کارشناسی، بیست درصد کمتر از کارشناسی و بیست درصد در سطوح، فوق لیسانس، دکترا و حوزوی هستند.

حجت الاسلام پورعیسی با بیان که به هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد، بیان داشت: به نفرات اول و دوم، کمک هزینه حج عمره، نفرات سوم تا پنجم، کمک هزینه عتبات عالیات و به نفرات ششم تا هشتم کمک هزینه سفر به سوریه اهدا خواهد شد.

وی با بیان این‌که همایش علمی و پژوهشی نماز در آموزه های رضوی همزمان با دهه کرامت ساعت 9:30 بیستم مهر در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سخنرانی علمی، ارائه مقالات برگزیده، تقدیر از برترین‌های همایش و ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری از برنامه های این همایش ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به تجلیل از هشت برگزیده کشوری در همایش نماز در آموزه های رضوی، خاطرنشان کرد: این همایش برای اولین در سطح ملی در گیلان برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی و دورنمای همایش نماز در آموزه های رضوی خبر داد و تاکید کرد: این مراسم ساعت 16 بیست مهر‌ماه‌ در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام پور عیسی در پایان، هدف از برگزاری این مراسم را آسیب شناسی و بررسی اهداف و برنامه های همایش نماز در آموزه های رضوی عنوان و خاطرنشان کرد: این نشست تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی، داوران و برگزیدگان و اعضای دبیرخانه همایش برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات