۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۸۷۲۸۳
مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان:

ارتقای آگاهی جامعه از اهداف کتابخانه‌های عمومی خوزستان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، ارتقای سطح سواد و آگاهی جامعه را از اهداف کتابخانه‌های عمومی خوزستان دانست.
فضيلت پور، مدير کل اداره کتابخانه هاي عمومي استان خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، رحیم فضیلت پور، مدیرکل این اداره، ارتقای سطح سواد و آگاهی جامعه را از جمله اهداف کتابخانه‌های عمومی خوزستان دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی، آموزشی و عمومی مسؤولیت جذب نوجوانان و جوانان استان خوزستان را جهت نهادینه کردن فرهنگ در جامعه بر عهده دارند.

وی ایجاد فضایی آرام و عاری از دغدغه های اجتماعی برای جوانان، ارتقای سطح سواد و آگاهی جامعه، تلاش در بالا بردن رتبه های استانی در مطالعه و قبولی در دانشگاه را از جمله اهداف نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: آمار و اطلاعات دریافتی از کتابخانه ها نشان می‌دهد که تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان در ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: از هفت هزار نفر در سال 88 به شانزده هزار و دویست نفر در سال 89 رسیده و این آمار رشد 131 درصدی قبولی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان (3/2 برابر) در ورود به دانشگاه ها را نشان می دهد.

فضیلت پور بیان کرد: در بین شهرستان های استان خوزستان، شهرستان بهبهان بیشترین تعداد قبولی را در مقایسه با دیگر شهرستان ها دارا است و سارا تراب، رتبه دوم علوم انسانی کشور نیز از اعضای فعال کتابخانه های عمومی بهبهان بوده است./945/د103/س
ارسال نظرات