۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۷۴۵۷
امام جمعه آبادان:

حوزه‌های علمیه برای ترویج عفاف برنامه‌ جامعی ارائه دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان آرامش ‌اجتماعی را‌ در گرو رعایت حجاب ‌دانست و اظهار داشت: روحانیت و نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را بسیار تعیین کننده عنوان کرد.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأکید قرآن و روایت بر حفظ حجاب اظهار داشت: انسان به عنوان موجودی دارای کمال و ارزش‌های والای الاهی، در حوزه هایی دارای میدان عمل است و میدان عمل اجتماعی از مهم‌ترین این میدان‌ها است که در آیات و روایات در خصوص حفظ حجاب و عفاف میان مردان و زنان یک اجتماع تأکید‌ فراوانی شده است.

امام جمعه آبادان با تقسیم‌بندی حجاب به دو بخش معنوی و ظاهری افزود: بر خلاف تصورات اشتباه و القائات نادرست در خصوص حجاب، این پوشش زمینه تقویت تحرکات اجتماعی انسان و گسترده‌تر شدن حوزه‌های عملیاتی آن را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: هر انسانی که بخواهد به‌دور از موانع، مشکلات و مزاحمت‌های اجتماعی باشد باید در میدان‌های اجتماعی زمینه آرامش خود در اجتماع را فراهم کند؛ از این رو حجاب برای زنانی که به فعالیت‌های گسترده‌ای در اجتماع مشغولند، آرامش و اطمینان خاطر را با خود به همراه خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان،با اشاره به اثر مصون سازی حجاب اظهار داشت: حجاب انسان را در فعالیت‌هایی که سبب پیشرفت و ترقی جامعه انسانی و تحولات سیاسی و فرهنگی می‌شود، یاری می‌کند و هیچ‌گونه مانعی در برابر او ایجاد نخواهد کرد.

وی نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را بسیار مهم خواند و گفت: رسانه ملی دانشگاهی بزرگ است که جامعه اسلامی تأثیر زیادی از آن به عنوان خاستگاه ارزشی پذیرفته است؛ از این رو رسانه با تهیه همایش‌ها، گفتمان‌ها و تولید برنامه‌های آموزشی و تبلیغی در راستای تأمین فرهنگ غنی حجاب و در ارتباط با باور‌سازی نسل جوان نقش سازنده‌ای دارد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی خاطر‌نشان کرد: رسانه ملی به سبب فراگیری بسیاری که در خانواده‌های ایرانی دارد، گاهی تأثیرگذاری بیشتری نسبت به منابر و مساجد ایفا می کند؛ بنابراین این رسانه با دارا بودن افرادی مؤمن و متدین و با بهره گیری از هنر کاربردی، این واجب الهی را در عمق جان جوانان ایجاد کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را بسیار تعیین کننده دانست و با تأکید بر این که مردم اعتقاد ویژه ای به روحانیت و تریبون های مقدس نماز جمعه دارند، افزود: به سبب این که مردم گفتار و نوشتار روحانیت و ائمه جمعه را زبان و گفتار دین تلقی می‌کنند، آنان می توانند به خوبی آیات الهی و روایات معصومین(ع) در خصوص حجاب و عفاف را با بیان گویا و هنر سخنوری خود تعمیم دهند.

امام جمعه آبادان با اشاره بر این که روحانیت، مساجد و تریبون‌های نماز جمعه سهم خوب و بسزایی که می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف داشته باشند را ایفا نکرده خواستار برداشتن گام‌های مؤثرتری از این قشر فرهیخته جامعه اسلامی و ایرانی در این زمینه شد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی در ادامه بر برگزاری همایش و گفتمان‌های دینی با موضوع فلسفه و رازهای حجاب از سوی طلبه‌های حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری این‌گونه همایش‌ها، سبب پیشرفت و آرام‌بخشی جامعه می‌شود و روز به روز حلقه گسترش فرهنگ حجاب را گسترده‌تر کنند.

امام جمعه آبادان در پایان به تبیین نقش خانواده در تربیت فرزندان بر اساس فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت و با بیان این که پایه و اساس همه تربیت‌ها، خانواده و به ویژه پدر و مادر است، ابراز داشت: می‌توان گفت اساس و پایه سعادت، شخصیت و معنویت فرزندان از خانه و خانواده بنیان گذاشته می شود؛ از این رو این نهاد اجتماعی نقش کلیدی و عمده‌ای در فرهنگ حجاب و عفاف دارد و اگر والدین، کودکان خود را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنند همواره در سنین نوجوانی و جوانی با پذیرش حجاب مشکلی نخواهند داشت./945/ت301/س
ارسال نظرات