۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۸۷۸۸۷
عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات:

علما و نخبگان مذاهب اسلامی فتوای وحدت بخش رهبر معظم انقلاب را نقشه راه خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران با اشاره به بازتاب گسترده فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن اهانت به نمادهای اهل سنت در سطح جهان اسلام گفت: علما و نخبگان مذاهب اسلامی فتوای ولی امر مسلمین را نقشه راه خود قرار دهند.
وحدت
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، ابوالحسن میری در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجو در زاهدان، با اشاره به بازتاب گسترده فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن اهانت به نمادهای اهل سنت در سطح جهان اسلام و استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اولین پیام انقلاب اسلامی، وحدت شیعه و سنی است و امام خمینی (ره) منادی اتحاد بین مسلمین بودند و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری سکاندار این انقلاب عظیم اسلامی است.

وی افزود: دشمنان اسلام با خوی استکباری و با انواع حیله ها و بهانه ها برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب و گروه های اسلامی تلاش می کنند و اگر کسی در مجلسی عمومی و خصوصی با زدن حرف هایی بی ربط به ارزش ها و نمادهای مذهبی اسلامی اهانت کند، ضربه هایی به جامعه اسلامی وارد کرده و در راستای اهداف دشمنان اسلام حرکت می کند.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با تأکید بر اینکه امروز وحدت اسلامی به نفع نظام اسلامی است، تصریح کرد: حرکت علیه این جهت گیری به نفع آمریکا، صهیونیست ها و انگلیسی هاست و نباید اجازه داد این چنین کسانی بر خلاف مصالح امت اسلامی رفتار کنند.

نایب رییس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان بیان داشت: از افتخارات مردم استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مناطقی که تفاوت های قومی و مذهبی در آن وجود دارد این است که با توجه به امکان و زمینه های اختلافی که بخصوص در این چند سال اخیر نیز توسط عوامل استکبار و صهیونیست زیاد به آن دامن زده شده است، مردم آگاه و هوشیار آن با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب از درگیری و اختلاف قومی و مذهبی پرهیز می کنند و دشمنان این را نمی پسندند.

میری خاطرنشان کرد: صدور فتوای مقام معظم رهبری در سطح استان بازتاب گسترده ای داشته و روحانیت و علمای مطرح اهل سنت با قدرشناسی، علاوه بر صدور بیانیه، در خطبه های نماز جمعه نیز از این فتوای ولی امر مسلمین تجلیل کردند که در سطح عموم مردم اهل سنت مسرت و شادمانی را به همراه داشته است.

وی گفت: انتشار فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار عزت مسلمین از فتنه ای که می توانست در سطح جهان اسلام شعله ور شود، جلوگیری کرد و فتنه گران را که به دنبال بهره برداری گسترده رسانه ای و تفرقه افکنی در راستای اهداف صهیونیسم بودند، به سکوت وادار کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید علما و نخبگان و فعالان رسانه ای مذاهب اسلامی این فتوای ولی امر مسلمین را به عنوان نقشه راه خود قرار دهند و از موضع گیری و بیان سخنان و انتشار مطالبی که باعث وارد آمدن کوچک‌ترین خدشه ای در وحدت و اتحاد بین مسلمین می شود، خودداری کنند و سوژه و بهانه به دست دشمنان و بدخواهان ندهند./940/د102/س
ارسال نظرات