۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۸۷۹۶۵
حجت الاسلام بهجت پور:

حوزویان دو دهه زعامت مقام معظم رهبری را افتخار آمیز و غرور آفرین می دانند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با بیان اینکه حوزه های علمیه و روحانیان دو دهه زعامت مقام معظم رهبری در راس نظام اسلامی را به عنوان دو دهه افتخار آمیز و غرور آفرین می دانند، سفر ایشان به شهر مقدس قم را سفری با برکات و دستاوردهای بیشمار ارزیابی کرد.
حجت الاسلام بهجت پور
حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری فرصتی بسیار خوب برای نشان دادن چشم انداز و رسالت های دور و نزدیک حوزه های علمیه است.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری شخصیتی هستند که نسبت به مسائل حوزه، جهان اسلام و دنیا اطلاعات بسیار جامع و کاملی دارند و بودن ایشان در شاهراه اطلاعاتی، کمک می کند به خطراتی که متوجه مسلمانان و حوزه های علمیه است واقف باشند.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: حوزه های علمیه مسؤولیت دینداری مردم را عهده دار هستند و این مسؤولیت سبب می شود که برای پاسخ به شبهات آماده باشیم و نیازهای جامعه اسلامی را بتوانیم پاسخ دهیم و برای فرصت ها و تهدیدات پیش رو تدبیر داشته باشیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: دیدارها و ملاقات هایی که مقام معظم رهبری با حوزویان خواهند داشت، فرصت بسیار مغتنمی است که حوزویان با تهدیدات، چشم اندازها و رسالت ها و نقاط قوت و ضعف آشنا شوند.

حجت الاسلام بهجت پور، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه گفت: استقبال خوبی از مطالبات ایشان در حوزه صورت گرفت، اما این موضوع به معنای توفیق در تأمین مطالبات حضرت آقا نیست.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با وجود علاقه ای که نسبت به تحقق مطالبات و خواسته های مقام معظم رهبری وجود داشت، حوزه علمیه نتوانست سامانه مناسبی را در خور این مسأله تدبیر کند و در این زمینه به هماهنگی قابل قبولی نرسیده ایم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه، با بیان اینکه حوزه های علمیه خانه مقام معظم رهبری است و طلاب، روحانیان و قاطبه بزرگان با آغوش باز از ایشان استقبال می کنند ابراز داشت: حوزویان آماده استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند.

وی ابراز داشت: نزدیک ترین افراد و گروه به آرمان ها و خواسته های مقام معظم رهبری حوزویان هستند و هم حوزه های علمیه نقش ایشان را در احیای و بالنده کردن دین می دانند و هم مقام معظم رهبری به اهمیت حوزه های علمیه در گسترش ارزش ها واقف هستند.

این استاد حوزه تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیان دو دهه زعامت مقام معظم رهبری در رأس نظام اسلامی را به عنوان دو دهه افتخار آمیز و غرور آفرین می دانند و اگر تدابیر حکیمانه و مدبرانه ایشان در این سال ها نبود ما با انحرافات، تهدیدات و خطر سقوط مواجه بودیم.

حجت الاسلام بهجت پور، با بیان اینکه استقبال از مقام معظم رهبری استقبال از عزیزترین نماینده حوزه در راس نظام اسلامی است اظهار داشت: در سفر حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان استقبال شایان و باشکوهی از این گوهر درخشنده و تابناک خواهند داشت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات