۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۸۷۹۷۰
دبیر ستادعالی کانون‌های مساجد:

جایگاه تفکر و کسب دانش در مساجد احیا شود است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستادعالی کانون‌های مساجد با بیان این‌که مسجد تنها جای تجمع و عبادت نیست، ابراز داشت: باید دارالذکر، دارالعلم و دارالفکر بودن مساجد احیا شود.
حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حمید ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: نقش مساجد از صدر اسلام همواره در بخش های مختلف بوده و نباید کارکرد این اماکن امن الهی را تنها در اقامه نماز جماعت و یا محالس ترحیم خلاصه کرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به مسجدمحوری دولت نهم و دهم خاطر نشان کرد: دولت تمام همت خود را بر احیای دارالذکر، دارالعلم و دارالفکر بودن مساجد به کار بسته است.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر این‌که کانون‌های مساجد سنگرهای مقابله با ناتوی فرهنگی استکبار جهانی هستند، گفت: امروز استکبار از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار ائمه جماعت و بسیج به عنوان عنصری یاد می کند که در مقابل تهاجم‌های فرهنگی آنها به خوبی ایستادگی کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هشت هزار و پانصد کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال هستند که هر یک مرکزی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوب می شوند.

همچنین سعید سعادتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در سخنانی با بیان این‌که محوریت قرآن، احادیث و معارف دینی در اولویت فعالیت های کانون های این استان قرار دارد، گفت: نگاه تخصصی به حوزه فرهنگ و دین و عملیاتی کردن فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری مهم ترین اهداف کانون های مساجد اردبیل است.

سعادتی رشد هزار درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، رشد پانصد درصدی کتابخانه های عمومی و باز مساجد، رشد هزار و پانصد درصدی اعتبارات کانون‌ها، افزایش اعضای کانون‌ها به بیست هزار نفر، افزایش اعضای کتابخانه‌ها به بیست و چهار هزار نفر را مهم‌ترین دستاوردهای دولت نهم و دهم در کانون‌های مساجد استان اردبیل دانست./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات