۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۸۰۵۰
مفتی مصر:

اهل بیت از معجزات اللهی اند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با اشاره به اینکه عشق به اهل بیت (ع) جزئی از ایمان است این خاندان را معجزه اللهی توصیف کرد.
علي جمعه؛ مفتي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی جمعه مفتی مصر و عضو مجمع پژوهشهای الازهر طی مصاحبه با پایگاه اینترنتی التوافق عربستان گفت: شیعیان مسلمان هستند و شاخصه آنان عشق به اهل بیت(ع) است و این شاخصه نزد ملت مصر به خوبی دیده می شود و از این روست که مصریها باید نقش گسترده ای در وحدت میان مسلمانان داشته باشند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) عشق به اهل بیت(ع) را جزئی از ایمان قرار داد و ما نیز اعتقاد داریم که دوستی اهل بیت(ع) عشق و مودت به حضرت محمد(ص) به شمار می آید و این ویژگی سبب شده است تا شیعیان احساس مثبتی نسبت به مردم مصر پیدا کنند.

دکتر علی جمعه اهل بیت را معجزه الهی خواند و تصریح کرد: با توجه به برخی آیات قرآن کریم و همچنین احادیث پیامبر اکرم(ص) به این نتیجه می رسیم که اهل بیت(ع) از معجزات اللهی است و نسل آنها از امام حسین(ع) ادامه یافته است.

مفتی مصر اظهار داشت: مساله تقریب از زمانی شروع شد که علمای شیعه به مصر سفر کرده و عشق مردم این کشور به اهل بیت(ع) را دیدند سپس مساله تقریب را پیش کشیده و علمای الازهر نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و به یاری خداوند متعال و با وجود همه مخلفتها و کارشکنی ها این مساله تاکنون ادامه داشته است.

وی از فتوای حضرت آیت الله خامنه ای در باره حرمت توهین به نمادهای اهل سنت تقدیر کرد و گفت: دشمنان تلاش فراوانی می کنند تا مساله تقریب میان شیعیان و اهل سنت را لوث کنند لیکن فتوای رهبر انقلاب اسلامی ایران و همچنین تاکید شیخ الازهر بر مسلمان بودن شیعیان ثابت می نماید که همه این تلاشها بیهوده است و مصحف فاطمه که برخی از آن به عنوان قرآن دوم شیعیان یاد می کنند کتاب دعایی است که همانند صحیفه سجادیه سرشار از دعاست و به هیچ عنوان به عنوان قرآنی مختلف برای شیعیان به شمار نمی آید.

دکتر علی جمعه مسلمانان را به وحدت و یکدلی دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: مسلمانان سراسر جهان باید بدانند که در برهه کنونی به شدت به وحدت اسلامی نیازمند هستیم و اهل سنت نیز باید بدانند که شیعیان به توحید، نبوت، قرآن، نماز، روزه، حج، حرمت خمر و حرمت زنا اعتقاد دارند و هیچ تفاوتی با سایر مسلمانان ندارند./980/

ارسال نظرات