۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۸۲۱۷
حاشیه های دیدار رهبر انقلاب با خانواده های شهدا؛

ای نایب مهدی تو را اینجا زیارت می کنیم

خبرگزاری رسا ـ جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران صبح امروز در فضایی صمیمی و پرشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
حاشيه هاي استقبال از مقام معظم رهبري در شهر قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران قم صبح امروز در فضایی صمیمی و پرشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

این دیدار با حاشیه هایی همراه بود که برخی از آنها را مرور می کنیم.

* امروز شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رنگ و بویی دیگر داشت و مشتاقان دیدار ولی فقیه و امام امت در این مکان به انتظار نشسته بودند.

* از ساعت ها پیش از مراسم عاشقان دیدار رهبر انقلاب در پشت درب های شبستان امام خمینی (ره) تجمع کرده بودند.

* پیش از حضور رهبر معظم انقلاب، جمعیت حاضر، سرود آماده شده برای ارائه در محضر رهبر انقلاب را تمرین کردند.

* دیدن پدر و مادر سالخورده شهدا و جانبازانی که با ویلچر و عصا به شوق دیدار رهبر معظم انقلاب خود را به محل مراسم رسانده بودند، صحنه های زیبایی از رابطه امام و امت، رقم زده بود.

* حضرت آیت الله خامنه ای در ساعت مقرر به شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریف آوردند و جمعیت سرا پا شور و شوق چشمشان به جمال رهبر انقلاب روشن شد.

* ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، صل علی محمد نایب مهدی آمد از جمله شعارهایی بود که حاضران با فریاد آنها بیعت مجدد خود را با رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

* با جلوس رهبر معظم انقلاب در جایگاه سرودی که پیش از این برای ارائه خدمت رهبر معظم انقلاب آماده شده بود، به صورت هماهنگ از سوی حاضران اجرا شد.

* در این سرود بر بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر ولایت تاکید شده بود.
ما وارثان شاهدان جان را نثارت می کنیم
ای نایب مهدی تو را اینجا زیارت می کنیم
جای شهیدان با شما تجدید بیعت می کنیم
با این ملاقاتت قدم بر روی چشم ما زدی
ای رهبر محبوب ما خوش آمدی خوش آمدی

* پیش از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام وکیلی پدر سه شهید دفاع مقدس و جانباز جنگ تحمیلی و  دارنده نشان ملی ایثار، حجت الاسلام دلیر فرزند شهید، دارنده دکتری علوم سیاسی و جانباز جنگ تحمیلی و همچنین مادر شهیدان زین الدین، سخن گفتند.

* حجت الاسلام وکیلی پس از سخنان خود لحظاتی خدمت رهبر انقلاب رسید. نکته جالب این دیدار کوتاه این بود که رهبر معظم انقلاب به احترام این پدر سه شهید دفاع مقدس به صورت کامل از جا بلند شدند و وی را در آغوش گرفته و لحظاتی با او احوال پرسی نمودند.

* حجت الاسلام دلیر در سخنان خود به درخشیدن فرزندان شاهد در عرصه های مختلف علمی تاکید کرد.

* مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین با صلابتی که از یک مادر شهید توقع می رود، با صدایی رسا بر بیعت مجدد با رهبر انقلاب تاکید کرد و به نمایندگی از خانواده های محترم شهدا بر آمادگی برای آزمونی دیگر از پشتیبانی امام امت پای فشرد.

* همچنین زریبافان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران نیز در سخنانی به تجلیل از شهدا و ایثارگران استان قم و رشادت های ایشان در دفاع مقدس پرداخت.

* پس از این مقدمه طولانی، رهبر انقلاب سخنان خود را با عرض سلام و اجازه از محضر حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز کردند: السلام علیک یا بنت رسول الله، یا فاطمه، یا معصومه سلام الله علیها که این محفل معنوی زیر سایه او تشکیل شده است...

* گروهی از جمعیت مشتاق برای اینکه حتی لحظه ای دیدار مقتدای خود را از دست ندهند، تمامی سخنان رهبر معظم انقلاب را به صورت ایستاده به گوش جان خریدند.

* جمعی نیز تصاویر رهبر انقلاب و امام نیز در میان دستان حاضران این دیدار پرشور دیده می شد.

* رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به نقش ایمان در پایداری یک ملت و پیروزی بر دشمنان تاکید کردند و بار دیگر بر جایگاه ویژه نسل جدید جوانان در حفظ و حراست از انقلاب تاکید نمودند.

* رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود وقتی با اشاره به نقش مادران شهیدان یادی از حضرت زینب (س) نمودند و تعبیر کردند «وقتی عمه ما زینب ...» می شد برق غرور را در چشمان سادات جمع دید.

* این دیدار در فضایی سرشار از شوق از ملاقات رهبر عزیز انقلاب و حسرت از کوتاهی زمان وصال به پایان رسید در حالی که می شد انرژی دیدار و تجدید بیعت با ولی فقیه و مقتدا را در چهره ها دید؛ همان که در بخش پایانی سرود جمعی ابتدا اینگونه بیان شده بود:
ای دلبر و دلدار ما ای رهبر بیدار ما
بهر عبور از فتنه ها تنها تویی معیار ما
رای تو بگشاید بحق هر جا گره از کار ما
اهل بصیرت را بحق تشخیص خوبی از بدی
ای رهبر محبوب ما خوش آمدی خوش آمدی
ای وارث روح خدا خوش آمدی خوش آمدی
/914/پ201/ف.

ارسال نظرات