۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۸۸۲۲۷
مخترع برتر سال 2006 میلادی:

حوزه و دانشگاه مخاطب مطالبه رهبر معظم انقلاب در مسأله جنبش نرم‌افزاری هستند

خبرگزاری رسا ـ مخترع برتر سال 2006 میلادی با تأکید بر این‌که هم حوزه و هم دانشگاه در تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، مسؤول هستند، گفت: نخبگان حوزه و دانشگاه با هم اندیشی و تبادل نظر می توانند تحقق این مسأله را تسریع بخشند.
رضا كهولي، مخترع برتر سال 2006 ميلادي
رضا کهولی، مخترع برتر سال 2006 میلادی در جهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تعامل میان حوزه و دانشگاه نیازمند هموار‌کردن زمینه‌های لازم و تغییر نگرش نسبت به این زمینه هاست.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه هرگاه حرف از تعامل و یا وحدت حوزه و دانشگاه به میان آمده، به دنبال حوزوی شدن دانشگاه ها و یا دانشگاهی شدن حوزه ها بوده ایم، غافل از این‌که مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اینگونه نیست.

کهولی با تأکید بر این‌که هم حوزه و هم دانشگاه در تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، مسؤول هستند، گفت: نخبگان حوزه و دانشگاه با هم اندیشی و تبادل نظر می توانند تحقق این مسأله را تسریع بخشند.

مخترع برتر سال 2006 میلادی تصریح کرد: نباید تعامل و وحدت میان حوزه و دانشگاه مانند دیگر مسائلی مشابه، شعاری و منحصر در روز و یا همایش خاصی باشد.

وی خواستار برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی میان حوزه و دانشگاه به صورت دائمی شد و اظهار داشت: همان‌گونه که نخبگان و استعدادهای موجود در دانشگاه‌ها نیازمند شناسایی و تقویت هستند، امروزه در حوزه های علمیه نیز نخبگانی در حال تحصیلند که نیازمند توجه بیشتر بوده و هستند.

کهولی توجه عمیق و به روز نسبت به بحث های پژوهشی در حوزه و دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و خاطر‌نشان کرد: اگر نتوانیم به معنای واقعی وحدت میان حوزه و دانشگاه و تعامل میان نخبگان را برقرار کنیم، باید بدانیم که دشمنان در مرحله‌ای از اهداف خود موفق شده‌اند.

مخترع برتر سال 2006 میلادی با بیان این‌که استکبار جهانی از نخبگان حوزه و دانشگاه واهمه دارد، خاطر‌نشان کرد: زمانی خواهیم توانست با جرأت و شجاعت به مقابله با جنگ نرم دشمنان برویم که بهره‌مند از اندیشه‌های نخبگان حوزه و دانشگاه باشیم./935/ت302/س
ارسال نظرات