۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۸۳۹۱
امام جمعه قم:

استقبال مردم و حوزویان از رهبری، به زیبایی تاریخ قم بود / حوزه و نظام از هم جدا شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم استقبال بی نظیر و باشکوه علما، مراجع، حوزویان و اقشار مختلف مردم از مقام معظم رهبری را به زیبایی تاریخ پرافتخار و درخشان قم توصیف کرد و با اشاره به پیام های متعدد این حضور و استقبال گفت: مردم قم و حوزویان ولایتمداری و بصیرت کامل خود را به رخ جهانیان کشیدند.
استقبال از رهبر معظم انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، این سفر را در ابعاد مختلف برای این استان و حوزه های علمیه دارای دستاوردها و برکات فراوان عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم قم، حوزویان و علما از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کرد: استقبال پرشور و گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم قم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وصف نشدنی بود و زبان و قلم از بیان عظمت آن عاجز است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه استقبال مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیبایی تاریخ درخشان و پرافتخار قم بود تاکید کرد: مردم قم با این استقبال بی نظیر و باشکوه حماسه دیگری را در کارنامه درخشان خود ثبت کردند و نشان دادند که قم شهر قیام است.

امام جمعه قم با تبیین پیام های مختلف استقبال پرشور مردم، حوزویان و علما و مراجع از حضرت آیت الله خامنه ای نائب عام امام زمان(عج) تصریح کرد: مردم و حوزویان ولایتمداری و بصیرت کامل خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی تصریح کرد: قبل از سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب جوسازی هایی را در خصوص ارتباط حوزه و مراجع با نظام کرده بودند اما سفر ایشان به قم و استقبال پرشور حوزویان، علما و مراجع از ولی فقیه نشان داد که ارتباط حوزه با نظام و رهبری ناگسستنی است و دشمنان باید دق مرگ شوند و با این استقبال پرشور و بی نظیر چهره کریه و دروغ های آنها برملا شد.

امام جمعه قم، دیدار روز گذشته طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری را بسیار باشکوه و پرشور و نشان دهنده رابطه عمیق حوزه با نظام و رهبری دانست و بیان داشت: روز پنج شنبه شاهد خلق صحنه های بسیار زیبایی در حوزه علمیه قم بودیم و بسیاری از طلاب و روحانیان قبل از اذان صبح، نماز شب را در خیابان های اطراف حرم کریمه اهل بیت(ع) بجای آورند.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: مراجع، علما، اساتید و برجستگان حوزه علمیه قم نیز به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی شتافتند و با ایشان دیدار و گفت و گو کردند و ما از همه آنها تشکر می کنیم.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم را بسیار مهم و اثرگذار توصیف و تصریح کرد: اگر بخواهیم ساعت ها در خصوص بیانات و رهنمودهای ایشان صبحت و تحلیل کنیم باز هم کم است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان نیز بسیار مهم، راهبردی و کلیدی بود و همه با این سخنان دچار بهت و حیرت شدند که حقیقتا الله اعلم حیث یجعل رسالته و باید توجه داشت که رهبری برازنده هر کسی نیست.

وی بیان داشت: بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم، پیام های روشنی به مردم و حوزه داشت، تاکید ایشان بر تحول حساب شده و مدیریت شده حوزه های علمیه بسیار مهم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته با طلاب و روحانیان ادامه داد: کسانی که حوزه و نظام را متهم به حکومتی و آخوندی می کنند می خواهند این سرمایه عظیم را از هم جدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و نظام از هم جدا شدنی نیست گفت: روحانیت مادر و عقبه نظام اسلامی است و باید در صحنه بماند که می ماند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: مقام معظم رهبری شهر قم را شهر علم، اجتهاد و بصیرت نامگذاری کرده اند و زمانی این شهر مورد تکریم قرار می گیرد که این ویژگی ها و شاخص ها فراگیر شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استقلال حوزه و رابطه آن با دولت و نظام اسلامی گفت: حوزه وابسته به دولت نیست ولی حامی و ناصح دولت است، چون انقلاب اسلامی برخاسته و نشات گرفته از حوزه های علمیه است، حوزه مدافع و اصلاح کننده مسائل است و این موضوع نیز از شؤون حوزه های علمیه است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد رییس جمهور به لبنان و استقبال بی نظیر مردم و دولت این کشور از دکتر احمدی نژاد ابراز داشت: استقبالی که از رییس جمهور شد دشمنان را دچار بهت و ناباوری کرد، دکتر احمدی نژاد در کنار مرزهای فلسطین اشغالی فریاد می کشید که اسرائیل رفتنی است.

خطیب جمعه قم با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص ضرورت عمران و آبادانی بیش از پیش شهر قم گفت: مسؤولان و مدیران استانی باید با برنامه ریزی مناسب برای رفع مشکلات و جبران عقب ماندگی ها تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز وجود مقام معظم رهبری را نعمت بزرگ الهی بر ملت ایران و مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: همه باید شکر این نعمت را بجای آوریم .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در سایه وجود نعمت ولایت فقیه، عزت و سربلندی های بیشماری نصیب ملت ایران شده و دشمنان نظام ناامید شده اند و باید قدر این نعمت ها را بجا بیاوریم و آحاد ملت ایران و عاشقان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سراسر دنیا باید شکر گذار نعمت رهبر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی بیان داشت: این شهید بزرگوار شخصیتی مجتهد و عالم بود و همان گونه که امام راحل بیان کردند شهادت او از الطاف خفیه الهی بود.

وی با اشاره به 17 ذی القعده سالروز ارتحال حضرت آیت الله عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم ادامه داد: این عالم بزرگ در عصر خفقان حوزه علمیه قم را پایه گذاری کرد و با تحمل همه ناملایمات و سختی ها این حوزه مقدسه را سرپا نگه داشت. /924/پ201/ص
ارسال نظرات