۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۸۴۷۱
امام جمعه بابل:

تز اسلام منهای روحانیت، تراوشات ذهن انحرافی روشنفکران غرب زده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش دشمن برای القای تز اسلام منهای روحانیت و سیاست گفت: این تز تراوشات تفکر انحرافی روشنفکران غرب زده است.
امام جمعه بابل
حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به قم و استقبال باشکوه طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم از ایشان، گفت: این استقبال بی نظیر صحنه تابناکی و درخشانی را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

وی با بیان این که شکوه استقبال طلاب، روحانیان و حوزویان به گونه ای بود که قلوب محبان انقلاب را شاد کرد، افزود: به طور یقین این استقبال بی نظیر و تاریخی موجب ننگ، نگرانی و خفت دشمنان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که حماسه مردم قم موجب شادمانی دوست داران انقلاب و سرشکستگی دشمنان اسلام و انقلاب شد، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در مقابل این شور و اشتیاق مردم زبان به دهان گرفتند.

امام جمعه بابل ادامه دادگ در میان صحنه های باشکوهی که ملت ایران اسلامی در استقبال از امام راحل و مقام معظم رهبری آفریدند، حماسه استقبال با شکوه مردم قم از رهبر معظم انقلاب یک صحنه تاریخی بوده است.

وی به تلاش های چند ماهه دشمنان نظام اسلامی برای القاء اختلاف میان مرجعیت و حکومت اشاره کرد و ادامه داد: برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و انقلاب بعد از گذشت سی و یک سال مطرح می کنند که بین امت و نظام اسلامی فاصله افتاده و محبت گذشته را نسبت به رهبری و خدمتگزاران نظام اسلامی ندارند، صحنه تاریخی استقبال طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم از رهبری تنها برای رد همه خیالات آنها کافی است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که استقبال تاریخی مردم قم از رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اوج دلداگی، محبت، شکوه و شور و عشق مردم نسبت به رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب بود، اضافه کرد: این صحنه بیانگر این نکته بود که انقلاب اسلامی دو پایه اساسی دارد، یکی از آن اسلام و پایه مهم دیگر وفاداری آنها به نظام اسلامی و در راس آن رهبری معظم انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه بابل با اشاره به این که مردم قم در استقبال تاریخی خود از رهبر معظم انقلاب نشان دادند منحصر به قم نیست، بلکه رهبر معظم انقلاب در هر جای و شهری حضور یابند همان محبت و شور را نشان می دهند.

وی در ادامه به سخنرانی مقام معظم انقلاب در شهر قم اشاره و تصریح کرد: تذکراتی که رهبر معظم انقلاب در بخش های مختلف مطرح کردند باید برای همه مورد توجه قرار بگیرد.
 
حجت الاسلام روحانی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده اند شهر قم جایگاه ویژه ای دارد؛ مظهر انقلاب و نقش مهم این شهر در ایجاد جرقه انقلاب اسلامی و پایداری و ثبات در انقلاب فراموش نمی کنیم، علاوه بر این که شهر قم مظهر بیداری اسلامی است.
 
مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که شهر قم مظهر روحانیت و حوزه های علمیه است، ادامه داد: جایگاه و اهمیت حوزه های علمیه و نقش حوزویان در تأمین کمال جامعه و احیای معارف اسلامی است.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره در تربیت نفوس جامعه انسانی نقش برجسته ای بر عهده داشته است، بیان داشت: امروز یکی از تلاش های دشمنان کمرنگ کردن این نقش مهم و تأثیر گذار حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی شبهات بسیاری را در جامعه اسلامی به ویژه بر علیه روحانیت ترویج می کنند، اضافه کرد: باید اصل روحانیت و جایگاه این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی به درستی شناخته شود.

امام جمعه بابل همچنین به خطر تبلیغ اسلام منهای روحانیت اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند؛ امروز یکی از مهم ترین تلاش های دشمنان ایجاد بد بینی نسبت به چهره روحانیت در جامعه است./950/ت302/الف
ارسال نظرات