۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۸۸۵۷۰
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

سخنان رهبر معظم انقلاب وظیفه حوزه را نسبت به گذشته سنگین تر کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اجتماع ده ها هزار نفری طلاب و روحانیان در قم اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری وظیفه حوزویان را نسبت به گذشته بسیار سنگین کرده است.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، صبح امروز درنشست مدیران و مؤوسسان مدارس علمیه خواهران با استاندار مازندران که در استانداری برگزار شد، با اشاره به تلاش های گسترده دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و ارزش های دینی، گفت: علیرغم همه این تلاش ها افزایش آمار استقبال برای تحصیل درحوزه های علمیه نشان دهنده علاقه مندی نسل جوان به معارف الهی است.

وی با بیان این که استقبال بسیار بالای علاقه مندان برای تحصیل درعلوم حوزوی، وظیفه مسؤولان را درحمایت از مدارس علمیه بیشتر می کند، افزود: همه متولیان باید این فرصت را قدر بدانند و در حمایت از مدارس علمیه پیشگام باشند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی رنگ دیگری گرفته است، خاطرنشان کرد: دیگر وقت آن نیست که درمقابل ترفندهای استکبار جهانی حالت تدافعی به خود بگیریم، بلکه باید برای حراست از ارزش های اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب حالت تهاجمی داشته باشیم.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امروز دیگر زمان آن نیست که بنشینیم تا شبهات به سراغ ما بیایند و پاسخگو باشیم، تصریح کرد: بلکه امروز همه تلاش دشمنان صرف تقویت و گسترش شبهات دینی درجامعه اسلامی می شود.

وی با اشاره به این که پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت است، اضافه کرد: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا وقوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود به سخنان بسیار مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اجتماع ده ها هزار نفری طلاب و روحانیان در قم اشاره کرد و بیان داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری یک نوع جراحی نسبت به برنامه های حوزه و نظام حوزوی بود و به طور یقین فرجام بسیار خوبی درپیش خواهد داشت.

وی با بیان این که این سخنان مقام معظم رهبری وظیفه حوزویان را نسبت به گذشته بسیار سنگین کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظیفه حوزه پس از سخنان رهبرمعظم انقلاب، پیگری جدی و بی وقفه رهنمودهای معظم له است.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که حوزه های علمیه و به ویژه حوزویان همواره خود را سرباز ولایت می دانند، بیان داشت: استقبال تاریخی طلاب، روحانیان و علما حوزه علمیه از رهبرمعظم انقلاب اسلامی مهم ترین سند بر این ادعا است.

حجت الاسلام غفاری همچنین به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص حمایت نظام اسلامی ازحوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، نظام خود را مدیون حوزه می داند، چون نهضت عظیم انقلاب اسلامی از حوزه آغاز شد و حوزویان نیز در طول بیش از سی سال گذشته همواره خود را ملتزم به خط ولایت می دانستند.

وی با بیان این که امروز ضرورت حمایت از حوزه برای همگان آشکار شده است، گفت: حضور حوزه علمیه در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و سیاسی در طول دوران انقلاب اسلامی امروز این نهاد دینی را به یک جایگاه تأثیر گذار در نظام اسلامی تبدیل کرده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات